Man ska vara sig själv

Jag försöker att alltid vara mig själv, och har inga svårigheter med det då jag hade turen att födas till en rätt jordnär person. Men visst hamnar man i situationer ibland. Jag försöker t.ex att inte rapa när jag äter, men ibland slinker det ur en av bara farten, jag gör mig inte till bland nya människor även om ja låter lite högre när jag fått i mig nåt glas, jag lägger däremot inte på någon fasad vid speciella tillfällen och gör mig till när jag träffar kända personer (förutom när jag pissade så snön smälte gult mitt framför ögonen på Anders Wiklöf, för det kunde jag minsann garantera honom att han aldrig sett förut).
 
Det är helt okej om man är lite osäker och inte vet hur man ska bete sig. Men jag jag märker tendenser på min 8 åriga tjej som går i trean. Hur hon med vissa kompisar lägger på någon tuff fasad. Hon blir stor i mun, vägrar lyssna på tilltal och så vidare. J A G . A C C E P T E R A R .  I N T E ! Mot mig är Li riktigt ordentligt till lags och ser upp till mig. Men ibland lyssnar hon inte på Chrille, Chrille blir sur och har svårt att hantera situationen och ringer MEJ (fan). Men det funkar. Men jag blir iblandad. Alltid. Han borde öva lite mer på det där kanske. 
 
Det är väl någon fas hon går igenom, tror nog hon inte glömmer bort att hon egentligen är en riktigt duktig och varmhjärtad tjej. Och att hon forsätter tro på sig själv och vara neutral. Jag tror på henne! Bästa Li.

Kommentarer
Postat av: Petra

Känner igen min 8-åring i det där... Hur gör du när Li blir sån?? Alla tips mottages!!!

2012-09-19 @ 21:12:25
Postat av: Tessa

Petra, jag är faktiskt rätt bra på sånt där ;) I have it in the bloood...

Beroende på situation så försöker jag eliminera det som får henne att bete sig sådär. Ex. är det ett speciellt oacceptabelt beteende tillsammans med en viss vän, är det förbud för den vännen ett litet tag och en liten diskussion varför. Jag kan även säga högt inför vännen att "Li har svårt att vara sig själv och blir lite tuff när hon är med vissa vänner. Så ni får ta en liten paus så ser vi om hon kommer ihåg att vara sig själv nästa gång".

Jag hatar fasader HATAR. Varför ska man vara stursk och kaxig mot sina föräldrar när man har kompis, när man inte är det annars.

Ska man ser framemot tonåren? =)

2012-09-21 @ 19:49:06
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Petra

Då är vi inne på samma linje, jag gör likadant när Anton kaxar upp sej! Säger också högt framför kompisarna att det inte är ok att bete sej hur som helst. Tonåren ja... oj, oj...... ;o)

2012-09-22 @ 11:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0