Kryssningen

När jag promenerade till hamnen i förrgår morse hörde jag Cinderella vänta på mig, hon bullrade och mullrade i hamnen där hon låg. Härligt morgonväder var det oxå, det skulle bli skönt att komma iväg lite.

Marie skulle ju som sagt vara med i en PAF-pokertävling ombord och hade fått bjuda med sig en vän, gulligt att hon valde mig. Resan till Stockholm var, hör och häpna, "stressig", jag grabbade tag i en XIT i terminalen då jag glömt boken hemma, måste ju att ha NÅT att göra, en kryssning kan bli långtråkig.

Men väl ombord fick vi hytt, renoveringslukt och PL400 blev allt starkare när vi gick mot vårt hyttnummer 7207, ett asgarv när dörren till hytten stod på vidgavel utan golvmatta och inredning. Vi fick sen en lyxhytt med dubbelsäng (MHAMN-STHLM), som vi hade som väskförvaring.

Vi gick på champagnefrukost, och en rundtur ombord (eftersom Marie jobbar på Viking Line i land) vi var bl.a upp till bryggan och sen väntade SPA-avdelningen på oss då vi hade bokat in en Samezen-behandling för 2 pers. Vi hann sitta i bubbelpoolen 7 minuter innan och när behandlingen var klar så påminde flickorna oss att de stängde om 20 minuter, och då hade vi vår "göra-själv-kur" kvar att göra med inpackning i håret etc. Vi trodde inte det var sant, redan framme i Stockholm?!?! Medan vi låg i land blev vi bjudna på varsin behandling  av en massagestol i konferensen, riktigt skönt!


image207

Returresan hade å tajt om tid, vi skrattade och fattade inte vart tiden tog vägen. Middag med resten av gänget, och sen måsta Marie skippa desserten (int jag) för att hinna till samlingen. Jag satt kvar med min smirre ice, ett glas öl, och ett glas rött + chokomousse m glass tills de började ropa i högtalaren att första dukningen är över. Fanns en par bekanta ombord, så d gick ingen nöd på mig medans Marie fajtades vid pokerbordet mot bl.a pokerproffset Catwoman, som hon slog ut HEJA MARIE! Jag fattar ungefär -2 av poker, så jag spenderade inte många minuter där, minglade lite och kikade lite på töntarna Caracola som uppträdde. Tydligen hade Jimmy Jansson oxå uppträtt, d missade jag. I bra skick gick jag till kojs två halv tre tiden. Marie hade spelat till HALV SEX och slutade på en fjärdeplats, d va duktigt.

image208

Vi vaknade nio och så kom Maries Fredrik och körde oss. Stank nog lagom med alko kände jag, men somna om hemma kunde jag inte. Jeff fick läppen o börja stortjuta när jag kom (???) haha, gulle. Jag delade ut mina resegåvor till mina älsklingar: Calvin Klein kallingar åt Chrille, en speldosa-kramis till Jeff och Li fick Werhter´s Original (favvo), tuggis och ett piratset -givetvis överlycklig.

När jag skulle packa ur väskan upptäckte jag att jag inte hade rört kläderna jag skulle byta om till kvällen, typiskt mig. Imorse tog Chrille med sig Jeff upp och jag sov till 10.45!!! Nu e jag tillbaka kraftmässigt och äntligen är blogg.se igång igen!!!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Fniss jag hör att ni haft stressigt =) o skönt!!!

2008-04-01 @ 12:53:48
Postat av: kussa sandy

Nice!! Var själv på kryssning för typ två år sen, och fy helvete va kul vi hade.. Tallinn-Helsingfors. Kan tänka mej att ni hade kul. Oj, gjorde lila Jeff "läppen"?? hahaha..nååååååh..

2008-04-01 @ 14:24:21
Postat av: kussa sandy

Förresten, har du smink på dig, på den där sista bilden? och isåfall, VAD använde du då??

2008-04-01 @ 14:26:17
Postat av: Tessa

Om ja hade smink?! Hurså????? Brukar man ha d på kryssning eller?

2008-04-01 @ 16:40:30
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Mita

Nej, gud va skööönt det ser ut....
Missade du J.J??? Herregud, vilket trauma, ha ha!

2008-04-01 @ 17:19:41
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

hahaha....jo, alla andra brukar ha det...blev förvånad om du hade det bara...hahahaha

2008-04-01 @ 18:05:18
Postat av: Tessa

Jo jag hade mascara, hahahaha.

2008-04-01 @ 20:41:55
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Tessa

Jo jag hade mascara, hahahaha.

2008-04-01 @ 20:42:04
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Elin

Va bra att kryssningen va nice. Va ju onödigt att du packa då haha....

2008-04-01 @ 20:46:16
Postat av: Tessa

Jo bussigt onödigt, tror att d jag använde var mascaran och deon, så jävla typiskt mig.

2008-04-01 @ 22:31:35
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

använde du inte ens täckstift?

2008-04-02 @ 11:05:42
Postat av: Tessa

TÄCKSTIFT?? Näää, men jag dutta foundation på högra kinden. Nu kan du sprätta!!!!

2008-04-02 @ 12:58:32
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Tur Tessa att du är en naturlig skönhet...men det är ju du med Sandra??? vad tjafsar ni om????
Här är en till naturlig skönhet som gör som Tessa , kom som du är så är det roligast o jag har inte ens m mig foundation... =)

2008-04-02 @ 21:21:40
Postat av: maria

Åh så härligt det ser ut :)

2008-04-03 @ 21:04:07
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: sanna

Ser gött ut det där:)=

2008-04-04 @ 11:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0