Man kan lixom inte hålla sig

Li har definitivt ärvt min förmåga att uttrycka hur gulligt jag tycker att någon eller något är. När jag kramar vår tax Bianco kan jag ibland komma på mig själv att jag gör det lite väl hårt, eller med ett tjuvnyp och hur jag gnisslar tänder, för att hon e så gulli. Samma sak kan hända på Li, ibland får hon sig ett nyp i kinden, rumpan, låret, där det är lite tjockare, och hon klagar. Det tar ju ont! Du får inte nypa mig!

Nu har hon börjat:

-Jag vill krama Jeff så hårt nu när han e så liten. För nu e han så gulli, säger hon med hårt ihopbitna tänder.

Igår lekte hon med min gamla Monchichi (hur fan d no stavas, minns ni? Den där gamla apan) och frågade mig:

-Mammaa (satan vad alla meningar ska börja på mamma, jag blir snart tokig) tycker du att Monchichi e gulli?
-Joo.
-Tycker du att den e så gullig så du skulle vilja riva bort pälsen?


Jag har även hört hur Bianco gnyr till ibland och frågar irriterat vad i h-lvite hon håller på med.

-Hon e så gulli så jag bara måsta riva henne lite i svansen. Nååå förlååååt gulle Bianco, så kramar hon och tröstar hundstackarn.

Jag förstår henne så väl. Man kan lixom inte hålla sig.

Kommentarer
Postat av: kussa sandy

sluta tortera hundstackarn ,li OCH mamma!!!!

2007-11-20 @ 18:28:22
Postat av: Tessa

Ja som tur är så e stackaren på semester hos mommo o moffa för tillfället.

2007-11-20 @ 18:53:07
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

TUR att hon ibland oxå får komma till oss eller rättare sagt till Dessi =)

2007-11-21 @ 09:16:24
Postat av: Jenny

Haha, "riva bort pälsen"! Det är väl att ta i lite, men jag känner igen det, både jag och Joel har samma syndrom.

2007-11-21 @ 12:07:09
Postat av: Tessa

Haha, ja vet, sjukt hur hon kom på d mitt iallt. Ja tur att Krokens finn oxå, det är hennes SPA (förutom kl. 7-10 om mornarna då hon hålls aktivt i rörelse
=)

2007-11-21 @ 20:22:00
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Linda

Hehe. Även jag tänkte på Jenny o joel.. Ni är lite kolliga allihop :D

2007-11-22 @ 07:39:51
URL: http://sumairus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0