Cafédement

Idag gav jag mig f-n på att få saker och ting gjorda från min "att-göra-lista". Julpaketet till Lis kusiner i Borgå skulle postas innan 12.30 idag för att hinna fram till jul. Det kom jag på klockan 12, med omatad unge och iförd thaibrallor och nerböat linne. Ja ni vet vad jag gjorde, fram med mjölkkannan i vanlig ordning fort som sättan, i med paket och gullig unge i bilen, sliiir på hala vägen utan dubbar. Hittade snabbt en parkeringsplats utanför posten, blinkade vänster i väntan på mötande bil, kommer det inte en bil i möte och blinkar höger och SNOR min plats!!! Jävla hora, fick jag vackert ur mig medans jag pratade med Lina i tlfn. Körde runt och hittade en hemlig parkaplats rätt nära. Hoppas parkeringstjuv-kärringen såg  mig komma halkandes med 2 stora paket under ena armen + ett stycke spädbarn i andra armvecket. Argh! Jag var 10 minuter över halv, men jag hann! Inte lika lång väntan på posten idag, puh.

Passligt ringde Oscar V och undrade om fikasällskap, hungrig som jag var så bokade vi lunchtid 13.15. Och där satt vi till 14.45 (Jeff var hemma och dyna med sin far), efter d smög jag runt på Zeipels tills klockan var kvart över tre, dagisdax. Traskade till Mariegatan och hämtade en rosig sessa, som CYKLAR till dagis i den här halkan. Väl hemma kommer jag på att jag har listan i fickan, jag kunde stryka 1 stackars sak av 5, och det var posten, måst ha varit någi konstigt preparat i kantarellpajen.


Kommentarer
Postat av: mia

jag kommer en gang ihag nar jag skulle parkera vid nage supermarket o gled omkring o leta plats. Hittade en men en plats men en satans karring 'sniika' den. -javla snik,sade jag hogt. Lochlainn garvade duuuktigt i baksatet for den kommentaren. Den anvands ocksa ofta i denna familj sedan dess. snik snik

2007-12-18 @ 22:12:28
Postat av: Tessa

Garv, de snappar upp ALLT de där barna
=)
snart har du vi TVÅ var som påminner oss att man inte får svära etc...tur att inga Li var med när jag sa jävla hora.

2007-12-18 @ 22:48:10
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Petra

TACK för julkortet! Skrattar fortfarande, ni är ju för sköna!

2007-12-19 @ 15:46:11
Postat av: Tessa

Vassego
=)

2007-12-19 @ 17:25:08
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0