Blod

Såg på ett riktigt bra program på TV ikväll, det var på SVT2 och handla om hur man ska göra ifall nån får hjärtattack eller håller på och förblöder. Inte kommer jag ihåg, trots 3 första hjälpenkurser, att man ska trycka 30 tryck och blåsa 2 vid ett upplivningsförsök. Men nu vet jag.

Det som var mest intressant var när de filmade hur de gav hjärt- och lungrädding på en nästans död person, som efter 14 minuter och 5 upplivningsförsök med stötar plötsligt började andas, och när de zoomar in armen på en kille som fått en stor fallande glasbit på överarmen så bicepsen hade huggits av rakt in till benet, medans det försöker stoppa blödningen. Li råka ju vara med och spana, medans Chrille perklade på Fy satan va asigt, ekade det i den lilla munnen nej fy FAARAO va asigt med sådär mycket blod. Själv önskade jag att jag hade bandat in det så jag kunnat spola tillbaka och pausat på det där jacket i armen. Hujj, faktiskt intressant, skulle jag orka och kunna så skulle jag nog vilja va kirurg.

Kommentarer
Postat av: Camilla

nyttigt (såg det ej) men läste om det, såna vettiga borde visas ofta!

2007-12-22 @ 10:40:23
Postat av: mia

jag tycker nog om sandara program jag men sinni Hugh springer at andra hallet han nar han ser en spruta. Du va inga sa jaaavla macho iallafall marker jag!!Ha ha. Sen vill han ocksa att jag garna pillar bort spindlarna som kryper pa vara vaggar o sant. Vilken mes.

2007-12-23 @ 00:08:41
Postat av: Tessa

Hahaha, like my maaan, SPRUUUTA!? Kritvit i plyte och måste uppsöka närmsta brits. Otroligt vad de där manliga karaktärerna har dolda fobier. Spindlar lixom, garv!

2007-12-23 @ 10:46:08
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Kim

Denna kimmen står på Chris sida. Iiisch :S

2007-12-23 @ 12:57:41
Postat av: Mita

Åh herregud, tur att jag missade det! Jag som svimmar så fort jag bara tänker på blod!!!! HUUUUU

2007-12-23 @ 15:01:46
Postat av: Tessa

Kim, nu fatta ja ingenting alls av vad du skrev. Sorry, jag ammar.

2007-12-24 @ 00:49:15
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Kim

sorry, var meningen att d skulle stå "Chrilles".
Gillar inte heller blod =/
God jul btw =)

2007-12-24 @ 23:49:23
URL: http://kimslyrics.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0