Amingstips mottages

Tjena alla morsor! Kossan här. Jag har en kalv som gärna hänger vid mina juver om nätterna....

Ni kanske känner igen er, ni som har killar, bröstfixeringen ska börjas i tid. När han vaknar och ska ha käk tar jag upp honom från vaggan, LIGGER givetvis och ammar nattetid, han käkar tills den värsta hungern släppt och SOMNAR och snuttar i sömnen (tar man bort bröstet och flyttar han e d kört, då e d UÄÄÄÄ på stört). Själv är man ju så väck så man vaknar nästa timme då han hugger tag för nästa omgång "öööh va faan somna ja eller" kikar på klockslaget som visar att det gått en timme, voi vittu. Sorry grabben du får nog lära dig rapa själv.

Jag har även provat att SITTA UPP i sängen för att fylla honom med så mycket mjölk så han är stinn för flera timmar framöver, och varit duktig och rapat honom, men det är inte skönt att sitta upp i en timme när man är lika trött som när man tagit 7 sömntabletter.

Om nån har nåt SUPERSMART sätt så varsågod, kommentera GÄÄRNA. Fast å andra sidan så är det ju inte så länge de ammas nattetid. En gång skulle ju vara okej, men inte TVÅ eller SJU. Tur att man kan sova länge om mornarna. Som längst har vi legat i sängen till halv ett jag och Jeff, lyxliv (fast det var i och för sig efter en mardrömmsnatt med vitlöksmage och gallskrik på morgonkvisten, då blir man trött, både som mamma OCH som spädbarn). Men man blir så förslappad av att dra sig sådär länge.

Lagom är att stiga upp halv tio, det är min tid d, då hinner jag pussa bye bye åt Li som förs till dagis då och kan i lugn och ro i tystnaden läsa Ålandstidningen och avnjuta mina järnmediciner och frukosten. Att jag sen är extra snygg och går omkring i tjocka yllesockor, sköna insovda pantalonger+mjukisbrallor med knän halva dagen har ingen betydelse. Så för er egen skull, tänker ni komma och hälsa på, varna mig innan så jag inte skrämmer er med Ronja Rövardotterfrilla och dylikt när jag öppnar dörren.

Kommentarer
Postat av: Chris

Du bruden det är nog bara att ligga med mjölkkudden
framme om du vill sova alls. =)

2007-12-03 @ 08:16:09
URL: http://lancy.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Enligt Barnaboken ska man amma två gånger på var bröst med rapning emellan nattetid och även göra ett blöjbyte. Då ska ungen vara nöjd och sova. Men det är lättare sagt än gjort, jag har ju själv haft en "snuttis". Det är inte lätt att hålla sig själv eller bebisen vaken för att äta ordentligt nån längre stund mitt i natten.

2007-12-03 @ 10:01:43
Postat av: mia

tja du tessa. min gabriel sa vaknar var 4e timme o dar ger jag tva brost o sen flaska. Har ju inga tillrackligt denna gang. Fast han verkar tycka d e valdans mysigt att ligga under tunga tacket med mig. Somnar bums. Inte sa javla bra men nar man e trott sa vad gor man??????(ser nog till att han han har huvve ordentligt ovanfor tacke natuuurligtvis)

2007-12-03 @ 12:46:15
Postat av: sanna

Låter klokt det där som Jenny skrev,tyvärr är det ju så att det blir lite svårt o få till det efter regelboken! rutinerna får du väl vänta med ngn vecka ännu kanske..detta underbara småbarnsliv:)

2007-12-03 @ 12:48:08
Postat av: Tessa

Jag har provat "Barnaboks" exemplet, men det finns ju inte en chans att man har inspiration till d mitt i natten, varje natt, för det tar EN timme att göra allt det där. Guuud va trött jag är när han vaknar, det är ju inte riktigt naturligt att man ska måsta va vaken en timme under sin sömncykel heller. Och sen har jag piggnat i och så tar det minst en halvtimme att somna om och så tar det ju inte länge förrän det är dax igen.

Inatt var jag så trött så jag trotta tutten i mun och vaggade honom i vaggan, han OCH jag somna om på stört och fick sova 1 timme till. D ska bli mitt nya trick. Annars får jag nog snällt ha "mjölkkuden" framme som 4 barnsmorsan skrev överst
=)

Jo Mia, Jeff diggar oxå att komma under tjocka tunga täcket, men vipps så har man väl lagt patten över mun och näsa på han och ligger i djupsömn själv medans han blir lila, usch. Han blir ju nöjd bara av att man lyfter upp honom och känner doften av bröst, så gnyr han lite nöjt, trycker kinden mot bröstet och somnar om.

Nåja, det är ju inte så farligt när man ser tillbaka på natten, men just då så känns det faktiskt som om man är under tortyr (typ).

2007-12-03 @ 13:45:16
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

såhär efteråt är det nästan så man saknar det, det där mysiga när vi två blir ett =)..eller var det inte amningen som de tänkte på i sången..=)
3-barnsmamman har inga råd heller för hon somna ständigt med dem i sängen o vakna till när det var dags igen...råden från barnaboken vart bara i tanken jag tar det imorgon...snark..snark..inom ett år är det över...snark..njut...=)

2007-12-03 @ 16:27:36
Postat av: kussa sandy

Tyvärr inga goda tips
(än), Robbe verkar ha lite
av det där manlig tuttfixeringen kvar ännu. Så fort han får tid, så e han framme och klumar.. har varnat han att han har två mån tid att klämma, sen skall dom på utlåning ett tag. Han såg så sorgse ut när jag sa det, separationsångest så det heter duga..KARLAR!!

2007-12-03 @ 17:53:22
Postat av: Tessa

Camilla: när vi två blir en...hahaa, jo FÖRMODLIGEN var det de de tänkte på när de skrev låten. Slutar väl med att jag blir en slummer. INOM ETT ÅR?!?! Inga blir d nå såna amningstider inte. Ska försöka pina mig mot halårs stecket, men sen har man väl fått "när vi två blir en"-känslan och vipps så vill man vara vaken om nätterna (sure).

Sandra, garv, tuttfixerningen lossnar när de hamnar på 180 cm djup, då hör man väl ropen från under jorden "schyssta lökar"

2007-12-03 @ 18:03:16
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0