Snabbt, nyttigt och gott

Har fått dille på "bountykakor" som jag kallar dem (eller bollar, men orkar inga rulla). Enkelt och snabbt att laga och för jävla gott! Ungarna älskar det också. 

Och vill man ha det lite sötare så slänger man i två dadlar till. Jag gillar inte när det blir för sliskigt och sött. Det är svårt att sluta äta dessa när man väl börjat. Men med tanke på att de är gjorda största dels på mandel o dadlar så gör d inget om man äter lite extra. Bara nyttigheter :) här kommer receptet:

Ska ju ha en liten bjudning hemma imorron o skulle ju göra dessa färdigt tills dess. Hej framförhållning, när ska vi träffas?

Kom hem från boxen typ 20.36, så jag tog ryggsäck på (har ont i axeln o kan inga bära) o traskade till Minimarket 20.45 (måsta skita först) o koppla hunden först.

Man behöver ju inte köpa ekologiska oskalade mandlar för 2,49€/100g, men man KAN. Sen påta jag ryggan full med mjölk, morötter, joggis o annan tung mat o gick hem o "bakade". Det är SÅ roligt att göra hälsosam mat och hitta på nya recept. 
I just love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0