Samlar medaljer tydligen

Hej!
Det var ju typ förra året jag bloggade. Så tänkte berätta för er att den här bruttan har haft lite träning för sig i vår. Först anmälde jag ju mig till
Avancia Bootcamp
Vilket innebar 3x75 min träning i veckan i 6 veckor. Det var tufft som fan, då jag inget flås har, skulle man hänga på resterande typ 30 pers som löpte framåt i snabb takt. Jag har fått andnöd och spytt,men jag gjorde bra resultat:
Burpees 3 min - Test 1 46 st, Test 2 52
Squats m. 16 kg vikt 1 min - Test 1 28 st, Test 2 38 st
Armhävningar 1 min - Test 1 25 st, Test 2 27 st
Maxplanka - Test 1 2.16min, Test 2 2.33min
Löpning 1800 m - Test 1 12.41 min, Test 2 10.58 min
Jag fick pris för bästa kämpe, och det kände jag att jag fan var, sämst och måsta kämpa mest =)

Sedan promenerade jag Sjöjungfruloppet 5 km och fick medalj =)

Värst av allt var när jag plötsligt stod på Brändö och skulle löpa 10 km. Jag hade aldrig löpt längre än 600 m (skolmästerskapen i nia) innan jag var med i Bootcamp. Men jag kämpade på och kom imål på 1.03. Medalj där oxå.

Och senaste helg ställde jag upp i Åländska Mästerskapen i styrkelyft. Alltså det var lite på skoj, Chrilles systerdotter tränar och skulle vara med om jag var med. Jamen det kan ju va kul. Har ju aldrig hållit i en skivstång förut, så det är intressant att jag nu fått "scratchresultat". Funderar på att börja träna lite styrka och försöka slå nåt rekord. Hahaha. Det är inte helt omöjligt att slå rekord i 63 kg klassen (ställde nu upp i 72 kg, för jag vägde 65,85). Men går jag ner 3kg o börjar pumpa lite, och INTE ger upp så kan jag se tydliga reslutat i höstens tävling. VI FÅR SI! Helgens reslutat blev såhär:
Knäböj 50 kg
Bänkpress 42,5kg (nuvarande rekord i 63 kg är 47,5)
Marklyft 80 kg
= guldmedalj då jag var ensam i min klass

Jobbdax!

Kommentarer
Postat av: Carola

Haha nämen fy fasen vad kul! Klart som tusan du ska vara med i höst!! Hejar på dig jag ;)

Men va slött att fler inte är med. Grattis till guldet iallafall, coolt! :D

Svar: Tack, jo jag raggar fler :) jo heja Tessa
bianco

2014-06-02 @ 20:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0