Denna morgon

08.56 ringer klockan. Hade ställt den tidigt så jag skulle kunna snooza.
'
09.14 ringer klockan igen, har tydligen snoozat 2 ggr !??! (Snoozen är inställd på 9 minuter)
'
Det var bara att gnida ögonen ordentligt o kliva upp. Trött som satan, trots 8,5 timmes sömn. Tar på att gå på IKEA i 6 timmar med 4 timmars sömn i bagaget (som var tisdagens projekt).
'
Jag hann bara vaska fejset och kleta på lite kräm så ser jag min händige far traska omkring på tomten. Jag ser hur det knakar i skallen på honom (han håller på o fixar terass åt oss och lägger markstenar. Jag hälsar honom god morgon, o d gör lilltaxen Famous oxå, genom att småyla o pissa omkring sig av lycka att moffa är på plats.
'
Jag sätter håret i en svans (för det är skitigt, kan inte ha det löst då. Så nu vet ni d, rent hår -hänger löst, skitigt hår -uppsatt). Klämmer i mig en chili-riskaka med MYCKET Pommern ost (fan va den e god!) och en energi Verve. Voila'! Fit for job! Men vad nu, vem i helvite släpar in alla gröna pluppar som är över hela hallmattan?
'
Nu är klockan 09.43. Jag springer till övre våningen och hämtar dammsugaren och drar över hallmattan och för säkerhets skull slänger jag en blick över köksgolvet, mycket riktigt. Har mamma varit borta en dag så finns där äggskalsrester och brödsmulor som skulle mätta en höna. Jag tar d i samma veva.
'
Tittar på klockan 09.47 "åå i tid för en gångs skull" tänker jag. Samtidigt skiner dagsljuset in på hallgolvet och lyser upp massa konstiga fläckar på det nydammsugna grafingråa stengolvet -men va faan! Fram med golvsvabben och plötsligt var både hallen och köksgolvet svabbat (slarvigt).
'
09.53 ändå i god tid, d tar 1 1/2 minut att cykla på jobb. Sätter mig på cykeln men erbjuder min hjälp åt pappa om han vill att jag hjälper honom med markvibratorn på 150 kg, som ska in i hans bil. Vipps så var det fixat och jag iväg på jobb. Kom i vanlig tid, dvs 10.03 :)
O vart glad när jag såg att dessa coola shorts kommit.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sejdan vad brun du är redan!!

2013-05-29 @ 21:28:26
Postat av: Tessa

Tycker du de! Har bra grund :)

2013-06-02 @ 00:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0