Inbrott??

Imorse när alla lämnat huset steg jag upp, åt lite frulle o torkade bordet o fixade undan annat morgonstök. Sen for jag på jobb. Kom hem 18.35, packade snabbt en väska och drog på Boxersize. Bultade på Fredrik Lindqvist en timme, gick bra som fan, skulle kanske behövt bulta lite mer...

...för när jag kom hem efter en skön vända med stretch i bastun på Avancia, pussade jag barnen gunatt o pratade lite snabbt med dem. Chrille körde sin mammas bil till verkstan i Dalkarby. Skööönt, lite tid för mig själv. Men när jag kommer ner till nedervåningen tror jag inte mina ögon HAR DET VARIT INBROTT?!  fy inåt helvete hur d såg ut. O tjuvarna hade ätit oxå, d såg jag på de torkade matresterna på bordet. Pulsen steg ju tvärt upp i hundrafemti. Men innan jag började städa så tog jag bilder på eländet. SATANS GRISAR! Hur undgår man sånt här? Tips? Någon? 

Nu e ja så irri så jag svepte just en öl o funderar på att sova på soffan. Eller kanske bara åka hemifrån -utan att säga nåt. Kok kok!! 

FÖRE




EFTER




Kommentarer
Postat av: Tessa

asså sku man få aga ungarna lite och skälla på karln, så sku d EVENTUELLT ske en par procents förändring, men man får ju ingetdera av ovanstående. Så jag tar ett glas vin istället.

2013-12-10 @ 23:27:19
Postat av: Marianne

Oj...du alltså...jag vill ju inte gärna göra dig upprörd nu men vi har visst olika uppfattningar om vad som är stökigt :)
Det där är liksom INGET mot hur det ser ut här. Typ HELA TIDEN.

Svar: Sant! Olika uppfattningar har man. Men hos oss är det inte okej för någon att det blir sådär, det konstiga är att jag är den ENDA som åtgärdar det per automatik är jag. Men irriterade följder. Och då har jag inte ens varit hemma o stökat ner.
V I T T O O
bianco

2013-12-11 @ 05:48:05
URL: http://mariannek80.wordpress.com
Postat av: Strump

Spelar ju ingen roll HUR stökigt de är, bara principen att man städar och fixar varenda satans morgon och kvällen men lik förbannat, varje dag man kommer hem är varenda en jävla leksak utdragen, inte bara ibarnrummet utan även i vardagsrum och kök, matrester, papper och tidningar på matbordet och skitig disk på diskbänken, otacksamt jobb man har här hemma. Tur att man har ett bra jobb att gå till, där får man ju tom en kram när man kommer 😘

Svar: GULLE! <3
bianco

2013-12-11 @ 07:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0