Hemma igen

Ja då har man slirat runt på IKEA idag. Eftersom Chrille hade massa på sitt intensiva (hotellinköpslista) schema så fick jag gladeligen svansa efter som nån följeslagare och hjälpreda. "såhär fort har det aldrig gått på Ikea förut", klämde han lyckligt ur sig när vi lastat 2 kundvagnar fulla med hotell täcken och kuddar. Sen när allt "det viktiga " var fixat, så var det min tur "att gå o kika lite ".
Slutade med att inköpsbromsen försvann (skönt, så kunna jag sätta va ja ville i vagnen) tog ju inga länge innan han ringde o undra om jag kommer snart. Han stod o höll plats i kassakön.
VITTUU, trodde jj jag sku få gå o kluma o kila jag ju. Men nää.
Iallafall fick vi med oss en sak jag önskat länge: MALM sänggavel. Fanns inga i vitt, så nu ska den på lackering. Eftersom det var ett spontanköp hade vi inte måttat utrymmet i bilen. Så jag satt som ett foster i säte hela vägen från Barkarby till Kapellskär i trafikstockning. Oskönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0