En solig lördag

Jag har jobbat idag och det har varit sådär med folk. Mycket turister, folk är väl på stugorna o ute i solen. Men jag fick mycket gjort och när jag skulle stänga så fick jag hela två vånings ställningen med kläder att välta, så alla klädjävlar flög ut över hela golvet och jag svor alla ramsor jag kunde tyst, jag höll mig. Stolt. När den höll på att välta och jag fortfarande höll i den, men den rullade bara ifrån mig på sina hjul, så hade jag lust att ropa "kan nån kom o hjälpa mig för helvete!!!" Men jag kunde hålla mig, otroligt. Istället tog jag i för kung och fosterland, men ställningen gled ifrån mig och padamm i golvet. Så nu har jag skadat både vänstra ring- och långfingret -aaj.
Sen for jag hem o hämta bilen o drog o hämta barnen till mamma o pappa som hade haft dem några timmar så Chrille kunde jobba, då han håller på och förbereder hotellöppningen som sker på torsdag. Via Kantrallen påväg hem, oj där håller dom visst på och ändrar om. Yra omkring där en stund, sen hem o laga mat. Det blev rostbiff och potatisbollar. Sen vräkte vi i oss godis o nu ligger Chrille och jag o äter ostbågar med svartpeppar o dricker Buckler öl i sängen. Mys.
Ikväll så luckrade jag upp jorden i ett litet hörn på granntomten (svärmors),o sådde ärtor. Solen når inte dit så mycket, men vi får se vad som kommer upp, ärter kan man inte misslyckas med. Jag och ungarna är ärttokiga, så de lär ju inte få växa sig så stora när det är 3 som konkurerar om dem.
Chrille ligger brevid o surfar båtar. Hans sätt att mätta båtsuget. "Det räcker med att jag surfar några timmar så känns det bra sen" säger han. Ska d bli båt, så bör den vara underhålls fri, minst 7 meters plåtbåt (Silver, Buster,  Anytec), och med trailer så man kan dra upp båten när man e färdig, men det får någon gång sen. Nu finns så mycket annat som pengarna ska sättas på, så båten får vänta.
Jeff har GEGGAMOJA collegetröja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0