Poolväder

Det ska mycket till om jag ska i havet. Usch vilken kruka jag är. På Nabben har man ju kylts ner innan man når doppdjup. Visst är det mysigt att gå till stranden. Men har man poolhängt lite så blir man rätt bekväm 1) man slipper få sanden med sig hem 2) ungarna kan va själva i poolen 3) man har färskvatten runt hörnet. Jag föredrar pooler. och jag har turen att ha nära till två. En stor varm jäkel på Hotell Cikada och en annan uppvärmd lagom stor hos grannen. Cikadas pool mätte 30 grader i helgen och grannens 30,5. Då kan jag gå i, men nu hade jag ju såret så jag har bara kunnat doppa mig med armen upp i luften.
I fredags hämtade jag Jeff tidigare från dagis så drog vi till Cikada o plaskade.
*
Han e skicklig.
*
Och i lördags hamnade vi hos grannen, heeelt okej sku d va att ha en 30-gradig sån på gården.
*
I söndags trotsade vi mullret och blev 2 vuxna och 5 barn då vi tog med oss famljen Clemes till Cikada. Vi trotsade tills solen tittade fram och Ulle och jag kunde steekaa. Jeff och Viggo "behöver inga puffar". Stora killar.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hörrddudduddu! Jag e in tre gånger om dan å väntar på nya äventyr av Helsings-klanen! Man måste ju svalka av sej lite å i värmen... ;o) Såret ser inget vidare ut, du e tuff du som bara plåstra ihop... Men lite smärta måste ju vi brudar tåla, karlarna gör de ju inte... ;o) Snygg vart du i håret å, kanske måste gå å prova på en ny frisör... hmmm...

2011-06-14 @ 20:46:54
Postat av: Chrille

Hahaha, Pääätrah, min trogne läsare. Du e bra du. Lite rough & rough måst man ju va när ens karl blir yr av att se en nål. Hur sku d se ut annars, vekstuga!

2011-06-14 @ 21:38:36
Postat av: Mia

Får vem som helst besöka Cikadas pool? Är nyinflyttad ålänning och det där låter ju toppen!

2011-06-15 @ 12:42:25
Postat av: Tessa

Det var jag som postade under Chrilles namn. Mia tyvärr, Cikada är svärmors hotell därav hänger vi där. Men hör med Arken, de må ta en avgift men förut fick man.

2011-06-15 @ 23:36:23
Postat av: Cikada

Man får komma o bara simma i utepoolen, 2 euro/pers/dag, vill man ha bastu/dusch bokat 5,-/pers/timme minimi 10,-.

Men vi ligger i regel inte på 30 grader i poolen utan ca 26 =)

2011-06-16 @ 10:40:32
Postat av: Cikada-Camilla

Man får komma hit o simmai utepoolen mot en avgift på 2,-/pers/dag.

Vill man boka bastu/dusch så kostar det 5,-/pers/dag, minimi 10,-



Fast pooltemperaturen ligger i regel på 26 grader

2011-06-16 @ 10:43:13
Postat av: Tessa

Siddu där fick ja lära mig nå nytt. Brr för 26, d ska va tretti ;)

2011-06-17 @ 23:30:04
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0