Älskade vänner

Li vill ha julpynt, ingen annan i familjen har dykt ner i julpyntslådan i år. Så hon tog saken i egna händer o hängde glitter o bollar i ena svärmorstungan.

Lite tragiskt att hon ska behöva göra d tycker jag. Men jag har bara inte orkat. Sen kom hon hem med lite tuja o grantester från kyrkan häromdagen o satte i en vas o prydde med glitter o julgransbollar. Får mitt hjärta att värka när man vill men inte orkar.

Men då kommer plötsligt änglarna i nöden och plingar på, ber mig gå upp på övrevåningen 5 minuter. När jag kommer ner har bästa Sandra o Lina prytt köksbordet med julstjärna, liten tall i kruka, pepparkakor, hemlagad o en massa tända ljus. (+att vi fick var sin tidning, julmust, ostbågar, cheesenachos+dipp!)

Gissa om ja börja lipa, o äpplet faller inte långt från trädet. När Li kom hem från skolan och fick se det juliga o de tända ljusen säger hon "nej nu börjar ja lipa" och kramar mig av lycka.

Jag finner inga ord, hur underbart när ens vänner känner en så väl. Tack flickor, mesta energin på länge!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad snyggt du fixade till det! Hoppas ni hade en mysig kväll sen. Ses snart, puss.

2011-12-14 @ 08:47:31
Postat av: Tessa

Bara nån sätteri DRIVE, så trycker jag på gasen. :)

2011-12-14 @ 14:30:54
Postat av: Marianne

Näi, va fint gjort! Blir ju lipis bara av att läsa om det!

2011-12-15 @ 22:32:50
URL: http://mariannek80.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0