Jeff 3½ år - ett charmtroll

Jeff har inte varit så überintresserad av att rita o måla. Men nu börjar d komma,kanske från dagis? Inte hemifrån iallafall, jo från Li, hon ritar o fixar ju hela tiden förståss. Men iallafall så höll han på säkert en kvart här en kväll innan läggdax o vart lyyyte syyyr när han inte fick göra allt klart. Tycker det är rätt hyffsat nära linjerna ändå, med tanke på att det är första gången han verkligen sitter ner o koncentrerar sig. Han har t.o.m fortf. svårt med penngreppet.


Så koncentrerad. O såå söööt!

Han e så skön ålder just nu. Glad, busig, charmig, förståndig och självständig. Han e så kramgo o pussig o börjar få humor. Och han är ganska lätt att vilseleda när han blir pirrig.

***************************************
Några exempel:

Jeff for hem med Anki & Sandra efter dagis. Jag plockade upp Jeffen efter jag slutat jobbet.

Jeff:
jag vill inte fara heeem, jag vill leka med Sandraaaa.
Jag: men du får ju leka med henne på dagis imorgon.
Jeff: neeej jag vill leka nuuu (pirrig röst, nästan början till lip)
Jag: du får inte cykla ifrån mig när vi går hem sen. LOVA D!
Jeff: joo, jag tänker (skrattar o har lurig blick)

Han cyklade om mig och kom före mig hem, jag var "arg", han skratta högt. Gullis.

**********************************************
När han sedan skulle borsta tänderna, fick han backslag.

Chrille: såja, nu går vi o borstar tänderna
Jeff: neeej, jag vill inte gå o soovaaaa
Chrille: nu ska jag gå o ta din tandborste o borsta mina tänder. Chrille börjar röra sig mot toan.
Jeff: neeej!! han hysse-skrattar o kutar fort som fan till toaletten o tar sin tandborste.

***********************************************
Och vid läggdax kan det gå till såhär:

Jag: såja, hopp i säng.
Jeff: neej
Jag: då går väl jag o lägger mig i din säng då, o snuttar med VOVVO! Mmm va d ska bli mysit, natti!
Jeff: nej nej nej, d e min vovvo. Så kubbar han till sängen o ligger o fnissar under täcket.

************************************************

"Du får inte leken" har gått hem hos både Li och Jeff. Li vill ibland att jag ska köra den med henne, hon får väl flashbacks, hon tycker d kan va kul. Jeff kan låta såhär när han står vid sina ytterkläder: "säg säg säg". "Säg vaddå", frågar jag. "säg att jag inte får klä på mig". Så säger jag "du får INTE klä på dig själv, för d vill jag göra -okkeejj!?" O vipps så e halaren på  =)


Gulle gulle lilla. Kan någon trycka på PAUS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0