Svettig o jävlig

Kom just hem från parken efter att ha fört dit Jeff. Först tar det 20 minuter att få på honom kläderna, släpper jag taget om honom så springer han till nån liten bil han fått syn på o börjar leka. Det gäller att ha allt inom räckhåll om man ska ha på kläderna utan att behöva jaga. Han tycker ju förstås d e kul att reta upp morsan lite. Men jag blir svettig o galen. När han var klar så föste jag ut honom, själv måsta jag gå in o dricka mitt kaffe i "lugn o ro".

Sen tog det 20 minuter att cykla till parken också. O varmt var det, jag som hade tagit på honom vinterstövlarna så han inte skulle få kallt om fötterna. Cyklade med Li till skolan imorse, och då satte jag på honom hans tjocka vinterjacka, för d va ju -10 ute. Men hoppsan vad solen kan göra underverk. Sen kom det fett-trots o lip. Jag fick i psyke o BAR cykeln sista biten, då vart det "ja vill cykla-vrål-lip" istället, för att sedan utveckla till "ja vill ti pappa-lip". Jag drog fortare än kvickt, denna mammatid är helig, det for 1 timme o 1500 kalorier för lämning. Snart e d dax för hämtning igen. Vart tar dagarna vägen!?


Favorit"sagan" från BRUDER. Där finns både bulldozer o jaffeljuck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0