Min Li

Bästaste Li.
Inte ens 7 år fyllda och är så otroligt duktig och ansvarsfull. Jag tror hon är ganska unik och duktig för sin ålder gällande självständighet. Imorse hade jag bråttom till frissan och skulle gå med henne till skolan först, men jag måsta lämna henne på norragatan, och det var inga problem. Jag frågade henne ikväll hur det hade känts (det var första gången hon fick gå själv). -Men vaddå,? ingenting. Ja barra tänkte jaha då går ja då, tralla lalla laa.
Så söt!

Övrigt i vardagen så är hon otroligt hjälpsam mellan sina lekar o stojigheter. Måste berömma o skryta lite  =)

-Hon gör fortfarande läxan på Kråkan
-Hon hjälper till att rasta hunden och tar upp bajset i påse
-Har klockan på ringning och stiger upp av den
-Fixar frukost själv, även till lillebror ifall han är sugen
-Fixar hela sin hygientvätt själv, sedan ca 1 år tillbaka, har även torkat sig i rumpan nog typ 1½ år, kanske två, minns inte riktigt, tidig var hon där oxå (så man själv sku slippa, haha)
-Lagar mat till Bianco, hunden alltså. Varje dag frågar hon om hon fått mat. Så inte en risk att hon skulle bli utan, lilla Bianco
-Hon går själv till Minimarket med lapp och handlar mat. Är det nåt hon inte hittar eller vet vad är så frågar hon personalen, och sedan skrivs det upp på vårat matkonto där och så har hon plussakortet med sig. Igår hade hon glömt att ta kasse, så hon hade tagit 3 tunna fruktpåsar vid kassan, ena hade brustit så grejerna for ut på trottoaren utanför Esplanad på Storagatan. -Men jag tänkte bara, jaha nu får jag nog plocka upp det här och gå fort hem innan nån annan går sönder. Sen gick jag jättefort och nu e jag jättetrött i axlarna, jag kommer nog ha träningsvärk imorgon!
-Bråkar inte med maten, äter det som serveras
-Hjälper mer än gärna sin mor. Älskar att göra mig stolt, jag är verkligen hennes idol, det ska man ta vara på sålänge det varar  =)
-Hon kan vara ensam hemma utan problem, kan ringa oss på mobilen om det är nåt


En annan viktig sak är att hon är otroligt trygg och orädd. Aldrig att hon skulle börja fantisera om nå farligheter hemma, komma till våran säng om nätterna, mörkrädd, det finns inga spöken, och mördare smyger inte heller omkring och är ute efter vår familj. Däremot har hon respekt för konstiga, okända människor. Det har vi lärt henne på resor, att man aldrig ska gå med någon annan utan att fråga oss om lov. Nu skrev jag bara gott o skryyt om henne, för det är hon värd! Min älskade dotter!



Ikväll så satt hon o käka kvällsmål, naken, så stiger hon plötsligt upp från stolen och säger -mamma o pappa titta! Så imiterar hon att hon går i högklackat på catwalken, så jävla snyggt o coolt. Spikrakt o proffsigt, höll hon på o vände sig o hade handen i sidan. Måste filma nån gång o lägga upp. Så jävla skön!


Kommentarer
Postat av: Mita

Gulle-tösen!!! Man SKA skryta om sina barn, d gör jag hela tiden!!! Dom är ju d bästa man har så d vore väl underligt annars....tycker jag!!! =)

2010-10-13 @ 16:14:34
Postat av: Anna L-B

Håller me' i Mitas kommentar :-). Och kraam på er!!

2010-10-15 @ 23:05:21
URL: http://www.sunnyanna.com
Postat av: Tessa

KRAAAM!

2010-10-15 @ 23:20:58
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: LenaL

Här liknar man lite på moster Jessica.

2010-10-18 @ 12:57:57
Postat av: Tessa

Ja d gör hon ju, munnen

2010-10-18 @ 21:35:43
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0