Snart e hon tonåring

Idag har jag varit på utvecklingssamtal till Lis lärare i skolan. Sånt där tycker jag är intressant. Att höra om hur andra uppfattar ens barn, och hur de är då de är på bortaplan. Li är, enligt sin lärare, en glad, öppen, omtänksam tjej, som bryr sig om andra och inte vill vara någons ovän, leker med alla och döljer inte vem hon är förtjust i  =)  Munkäftas ibland med en kille i klassen, hon ger gärna komplimanger åt andra och tycker själv att hon inte är så bra på allt, säger att hon ritar fult osv.

Hon kan skriva, läsa och matte, men kan ibland hittas under bordet istället för på sin stol. Lite vimsig o okoncentrerad mellan varven, och det sa läraren Hanna att är en mognadsgrej. Hon är ju trots allt yngst i klassen. Även om hon kan allt de gör, så kan hon göra det halvklart för att sedan mitt i allt sitta o göra nåt annat. "Det är tråkigt att skriva en hel sida med "L" ,säger hon.



Igår morse följde Chrille Li över Ålandsvägen och Storagatan till Esplanaden och så gick hon resten av vägen själv till skolan, idag morse kom Cassandra via och så gick de helt ensamma tillsammans -hela vägen. Och sen gick Li och Linn själva hem till Linn från eftis. Coola brudar! Sen for hon på simskola och simmade "100 meter bröstsim, och sen 100 meter till" som hon uttryckte sig.

Själv har jag varit på Dillen o jobbat lite. Nu måst jag till butiken en sväng, ha tydligen kommit en PALL med leksaker från JABADABADO idag. Ifall någon är intresserad av nåt från deras hemsida så kommer vi att ta emot beställningar till jul. Bara att säga till, maila [email protected] eller ring 12266 för frågor. Hääj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0