Va ju ut på strandpromenaden

Camilla D ringde och föreslog utevistelse i helgens solväder. Det vart strandpromenaden.

"Vi ska gå strandpromenaden, en väg som jag inte tror du gått förut" sade jag till Li.
"Okej, jaha", svarade hon oberört.

När vi sedan kom till skitverket så vände hon sig om mot mig o sa "asså ska vi gå STRANDpromenaden? Här brukar vi gå med förskolebarnen och det är så låååångt o tråååkigt." (hon har haft örvärk och hör väldigt dåligt just nu).

Garv, jaha med dagis, för jag har då inte tagit med mig barnen där förut. Har aldrig slagit mig. Men Li kände till vägen och hon och Kim rände runt som nå illrar i skogen. Vi tittade på färjorna som så passligt kom och gick. Häftigt att se dem så nära. Jeff skulle GÅ uppför Lotsgatan och det var brant och det tog LÄNGE.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0