Hostig

Vaknade med att hostan inte blitt bättre ALLS. Tryckte 3 ggr på snooze då klockan ringde 8.45, sen stängde jag av den, jag var så slut så jag lekte även med tanken "äh, Li kan va hemma idag" för att jag inte skulle orka med hela morgonproceduren och föra henne. Men till slut måste jag ta mig i kragen och stiga upp, Jeff var ju trots allt uppe o trolla. 9.15 väckte jag Li, o hon hade värre jetlag än vad jag hade, dock ingen hosta. Det tog till halv tio innan hon hade vaknat till ordentligt.

De brukar gå från dagis och hitta på något på måndag förmiddagar, så jag ringde till dagis och frågade ifall de tänkte gå, och vart. De vart lite förundrade så jag förklarade att jag vart svettig bara av att ta mig till toaletten så ifall de tänkte gå långt så skulle jag ta bilen och föra Li, eftersom vi inte skulle hinna till dagis till tio, då de skulle gå. De skulle bara gå upp till skogen där intill och hämta påskris. Okej, tänkte jag, då kan vi ta en långsam promenad dit, så får Bianco morgonpissa oxå. När vi kom fram ringde jag dem och frågade vilken ända av skogen de var, då skrattade de och sa att de valt att gå till gnisten iallafall, att jag kunde köra upp dit. Men jag GÅÅÅR ju och jag dryper av svett, skrattade jag. Oooj, tyckte dom och så lade vi på. En av tanterna tyckte väl synd om mig och begav sig skogsvägen för att möta oss, men vi kunde ju inte gå genom skogen då jag hade vagnen med. Så hon fick sig lite extramotion då vi gick via Skillnadsgatan och upp för den där  (jävla) backen upp till Gnisten. Trodde jag skulle hosta lungorna ur mej, men det slutade bra, stressade ju inte direkt. Sen vart vi där i backen en sväng och hämtade andan o tjattrade lite. Li, Bianco och Jeff traskade upp i pulkbacken.


De tre prickarna mitt i backen tillhör mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0