Regn o jord, inte alltid en bra kombination

Sållad jord!
Glömde ta bild på den orörda jordhögen, men här står jag uppe på den och skottar runt ikring mig för kung och fosterland idag på förmiddagen då jag insåg att regnet skulle göra den nyfällda, fluffiga jorden till en enda kompakt jordkaka. Orkade inte ens halvvägs. Men alltid nåt.


Här är högen kapad från toppen, så en bit hade jag ju iallafall kommit. Den hade lixom varit spetsig.



Jeff sku ut i regnet o gegga idag. Och det fick han tills han stred mot reglerna:

1) gå o gräva i (den blöta) jordhögen
2) komma in med jordiga o sandiga blöta stövlar o trava in i huset
3) börja ta de där otroligt geggiga o asiga leksakerna till trappan för att sitta där o leka.

Det vart stopp och halå. Mera sjå än lugn att ha honom ute i detta geggväder. sen fick man skura trappan, moppa golvet inne och skölja av hela gossen innan man ens kunde ta honom över tröskeln. Men kul de hade han!

Kanske jag tar ett litet ryck här ikväll bara Jeff e i säng. Har fått i mig 2 öl o käkat en halv påse megapåse med chips o dipp, d blir man väl stark av så energi, d har jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0