Resan

ONSDAG 20 JANUARI
Nu har vi sovit första natten i Thailand för den här gången. Ambassador Hotell bor vi på, ett megastort hotell mitt i Bangkok, dom har väl över 700 rum tror jag, om int fler. Vi har bott här varje gång, men det räcker med 2 nätter i denna suddiga storstad.

Resan gick riktigt bra. Taxi till bussplan, buss till Eckerö, båt till Grisslehamn, buss till Stockholm, buss till Arlanda, flyg till Helsingfors och flyg till Bangkok, sedan taxi igen och när vi nästan var framme vid hotellet kom jag på att vi hade glömt plocka upp Jeffs vagn, bara att svänga om vid nästas U-turn, vilket tog flera km. Barnen sade inte ett pip på hela flygresan. Lite raj raj första timmen, sen däcka dom båda två framför var sin film i ryggstödet. Suveränt faktiskt. T.o.m jag sov rätt ok, hela vägen oxå, hann bara dricka en öl, Chrille och jag brukar nog få i oss lite mer än d, men nu va d nattinatt rätt tidigt. Vi måste försiktigt väcka båda i sakta mak så de skulle få i sig lite frulle innan landning.

Sen vart det ett dopp i poolen och en par singha öl till middagen innan vi traskade ner till 7Eleven för att inhandla nytt SIM kort till tlfn. Jag har inte numret just nu, d måst jag checka upp, skriver det sen. Sen gick vi ett varv och köpte skor åt Li, en sort hittade vi på ca 1 km, trodde inte mina ögon.

Jeff somnade halv nio thaitid (halv fyra finsk) och sov 13 timmar, och JAG av alla, vaknade först imorse, innan nio. Li o Chrille hade varit vakna ett tag inatt. Men ingen jetlag här inte, nu e Chrille i hotellgymmet och vi ska hoppa i poolen på 3:e våningen.

Chrille har köpt en 10 tums dator som vi har med, gu va ja ska blogga  =) hittills så känns inte resedagboken intressant, så får se om jag bara bloggar, meddelar ifall jag startar den. Här kommer lite bilder från mobilen. Har inte installerat min nya vattentäta kamera än, ska bli spännande med den sen.


Först på flygplatsen i Bkk behövdes det plockas fram av de elektroniska apparaterna.


D va faktiskt ganska kallt i poolen, men efter lite vattentramp så gick d bra.


Måsta ju få det dokumenterat att man va uppe före alla andra imorse.


Just nu, barnen ser på DVD i bakgrunden så mamman får blogga.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt att höra av er, låter super, lite avis såklart men ej elakt avis =) Njut!

2010-01-20 @ 08:51:35
Postat av: sandra

skönt att ni har det bra.. love you

2010-01-20 @ 10:31:47
Postat av: syster

Men ååh va härligt!Jag längtar såå till nästa Thailandsresa!!Skönt att kottarna var lugn och sov på planet. Passa på och njuuuut!!Hälsa familjen. Kramar!

2010-01-20 @ 11:04:07
Postat av: Jenny

Härligt!

Här är det KRIS! Joels bakugan är borta!!! Han är nästan säker på att han tog dem från er i söndags... eller när vi nu var dit.

Men snälla Camilla, när du vattnar blommor eller tar dig ett bad, kan du kolla om han lämnat dom där?? Isåfal kanske de ligger i hallen i en genomskinlig väska med rött band.

2010-01-20 @ 15:06:30
Postat av: Tessa

No Nej! Som Jeff säger,Bakugans borta, kätästrofy! Camilla kika noga i Lis råddiga rum oxå.



Vi har de skitabra.

2010-01-20 @ 17:09:14
Postat av: Sanna

Låter som ni har det prima!

oj vilken smidig flygresa..får se om jag är lika lucky sen då..kramis

2010-01-20 @ 18:21:22
Postat av: Camilla

Jenny! jag sökte ordentligt men hittade tyvärr inte.

2010-01-22 @ 14:15:08
Postat av: Jenny

Okej, tack ialla fall Camilla!

2010-01-22 @ 18:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0