Nu kommer det

Småshopping
Li och jag var till Hua Hin och shoppade spel till hennes DS. 40 valfria spel i en kassett + USB kabel och adress så man kan ladda om kassetten för hela 24 EURO. Hemma kostar ju ETT spel 30-50 EUR. Så nu vill man ju spela själv, hehe. I bakgrunden ser ni en sorts Tuk-tuk (en sorts taxi).

Besök till Lennart
Så har vi varit hem till Lennart och badat i hans fina saltvattenpool. En svensk som bor här ute på vischan.

Johnny Jansson o Helsingsklanen




Cha-am Beach
 är ju inte direkt känd för att vara en vacker strand. Vi bor på den del av stranden som thaiarna själva semstrar på. Man får hyra stora svarta badringar och det gjorde vi en dag jag och barnen, guppa runt i närmare en timme, NÄ! Fick man till svar om nån skulle med upp. Jag vart ju sjösjuk av allt guppande
.


Här har vi traskat till andra ändan av stranden och bänkat oss utanför strandens största hotell, där fanns ju liggstolar.

En stor pelefant kom traskandes mellan parasollen.


här liknar han jättemycket på Li för några år sen.



Samla krabbor och släppa ut är en bra sysselsättning

Barbesök
Vi har druckit lite öl och hängt på bar också. Li trivs bland barflickorna som gärna spelar med henne och så slår hon sin far i biljard. Jeff somnar tidigt ibland då han inte sovit dag.



Brage o Barbro
Ålänningar som bor rätt nära oss på ett hotell. Där var vi och simmade i deras fina pool. Jeff ropar bomben! Och så hoppar han rakt ut, sen ligger han på mage och flyter med ansiktet under vattnet o håller andan.  Li simmar hur långt som helst, riktiga fiskar båda två.
 

Vid våran pool har det plaskats mycket. Här kör han kisa-posen.


Ingen hjälp behövs upp ur poolen. Föräldrarna diggar skarpt.

Imorgon ska vi åka tåg till Chumphon. En 3 timmars tur. Där blir vi några nätter, oklart ännu.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Syster

Iss inga hålla på å frestas me en massa solbilder :D duktigt avis bli man!Jag känner igen solstolarna och de där moderna vattenskotrarna :D Ni verkar va på samma beach som oss.

Fortsätt njuta!Hälsa alla!Kraaam!

2010-02-03 @ 18:57:01
Postat av: Lena

Åh vad härligt det ser ut att va! Nu vil jag också resa bort :O Inte bra med de där bilderna, även om jag nog vill att du fortsätter med bilder i blogginläggen^^ Ha det så bra! :D KRAM!

2010-02-03 @ 22:44:03
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, jag läser din blogg alltförjämnan, alldeles underbart ser ni ut att ha det! Drömmer mig bort för en stund, från verkligheten här i Norrland med 2m snö och -25 grader kallt, haha.. Och Jeff liknar verkligen på en liten Li på vissa bilder, det kan jag hålla med om :) Ha det så fint i värmen och krama pluttarna från mig! KRAM!

2010-02-04 @ 00:53:21
URL: http://litentigerlilja.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vi är duktigt avisa här hemma, FAST vi obs unnar er det. Ser bara ljuvligt ut!

Skall ju själv få bosätta mig på Cikada nu 3 dygn pga skidmästerskapen....

2010-02-04 @ 09:35:09
Postat av: Cindy

Usch va äckligt ni verkar ha de ;-) Kram

2010-02-04 @ 16:51:55
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Trollmamman Lowa

Häftig undervattens bild. Är du nöjd med kameran? Ni verkar ha det så mysigt. Skönt, fast Ludde tycker ni skall komma hääääm istället. . . Peff åtminstonde. kram kram

2010-02-04 @ 17:53:29
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0