SJUKSTUGA

Nej inte jag. Men Li har fått vattkoppor. Jag upptäckte det igår då jag skulle ta av henne klänningen hon hade haft på sig på julfesten. Drog ned dragkeden o möttes av en massa asiga blåsor på ryggen. Sen började jag tänka tillbaka. I måndags sa hon att hon krafsat sönder sitt födelsemärke på ryggen, det var säkert den första koppan d. Hon har haft lite ont i knät några dar o förmodligen lite feber, men alert som hon är så märks det sällan på henne då hon är sjuk, hon ska ha riktigt hög feber innan hon ska däcka.

-Ingen har så ont som jag, sa hon ikväll då hon skulle lägga sig.



Själv vet jag inte om jag haft det eller ej. Både syrran o brorsan hade det som små, men krutunge som man var så kanske jag bara hade någon koppa då. Hoppas d iallafall, sku int orka me nå bältros. Li ha ont o kvider. Strök just på potatismjöl o d tyckte hon va skönt. Får se hur natten blir. Bäst att ladda med öronproppar. Jag sover i Lis säng o hon i min "för att minska smittorisken", hehe.


ÄCKELKOPPOR! D lär finnas nå skum på apoteket som man ska strycka på o lindra.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackarn! perfekt till jullovet....om 2 veckor är det då dags för Jeff. Vi körde bla zinkpasta o potatismjöl för att torka ut de värsta. Kram

2010-12-23 @ 09:57:57
Postat av: Jenny

Men vad typiskt! Stackars!

Joel hade bara några få koppor, var jättepigg! Jag var inte ens säker på att det var vattkoppor.

2010-12-23 @ 10:12:13
Postat av: Annika

Alexander hade riktigt hemskt när han var två år. Skummet hjälpte inte alls och dyrt var det. Jag hade också bara "några" koppor som liten och fick det IGEN när jag var 17 så det där med att man haft sa läkaren att ibland om man inte har tillräckligt så blir inte kroppen immun mot det. Så hoppas på att du haft tillräckligt.

2010-12-23 @ 10:23:29
Postat av: Camilla

Halloj igen,

bästa billiga botemedlet är att bada i 1-2 msk bikarbonat/matsoda innan man går o lägger sig

2010-12-23 @ 10:55:16
Postat av: Camilla

För att hon ska få sova skönt ännu på natten kan man också ge panadol till natten , värst de ca 3 första dagarna sen lugnar det sig.

2010-12-23 @ 10:58:03
Postat av: Petra

Nämen stackarn!!! Hoppas ni får en riktigt skön jul iaf och att du får vila lite jäkla jobbaholic!! ,o)

2010-12-23 @ 15:27:21
Postat av: Tessa

man ska inte vila för mycky, då blir man sjyyyk =) GOD JUL

2010-12-23 @ 18:41:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Trollmamman Lowa

Stackars liten. Vattkoppor kliar så in i de sjutton. Vantarna jag köpte var kanon. Världens bästaste tyckte ludde. :)

2010-12-26 @ 18:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0