Idag är man en nöjd och utvilad mamma

Jag blir så glad när barnen är på bra humör om mornarna, då de kommer överens och klarar sig själva, så jag kan ligga o dra mig i sängen. Asså LYXIGT känns det. Imorse hörde jag hur d skramlade bland tågbanebitarna på nedrevåningen, och tänkte att snart, snart kommer ett vrål då det inte går som han vill, men ne-he, sen tittade de på Dora och gick ner och åt själva, men då jag hörde hur d skramlade och donades så vart jag så rörd och stolt så jag måsta gå ner och äta själv. Klockan var ändå så mycket.

Man blir ju tårögd då de sitter fint och käkar, skrapar sina skålar tomma, de var hungriga, det är nyttigt att få känna hunger. Det är oxå nyttigt för en mamma att få se att allt skrammel från tågbanan var att det städades undan. Den har varit ihopplockad på röda hoppmattan över en vecka, som sysselsättning för honom eftersom vi inte vill ha en massa olika leksaker över hela nedrevåningen. Han hade väl tröttnat nudå, dax o byta ut den tydligen. CUTE!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det där låter ju härligt det! Själv har jag också en stor och duktig pojke som låter mig sova. Nylock däremot, satans åbäke, han väcker mig 2GGR varje natt! In - mat - ut - in.... jag får snart nervsammanbrott.

2010-04-04 @ 12:51:03
Postat av: Tessa

Haha åbäke. Men finns det inget du kan göra då Jenny, kattstege till balkongen? Går det inte att öppna köksfönstret? Nog skulle man få i nerverna då barnen sköter sig själva och så börjar djuren istället. Hahaha, satans åbäke.

2010-04-04 @ 13:27:46
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Så du valde alltså det heta där hemma istället för utelivet. Prima , svägis är nöjd =)=)o antagligen Li med =)=) o Chrille såklart =)=)

2010-04-04 @ 20:52:16
Postat av: Tessa

Haha japp d gjorde jag. Jag är ju numera även mannen i huset, och då finns det alltid sysslor att göra, lättare att såga och skruva upp hyllor utan skallebank och spypauser =)

2010-04-05 @ 17:24:35
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0