Åland är litet och taxichaffisarna vet fan för mycket

Jeff ville till moffa o laga "hett hett i bastun". Så eftersom han hade sovit oförlåtligt länge idag, och inte skulle somna innan elva ändå, så drog jag och barnen dit (med skjuts som skulle jobba natt fr.om kl 22.00) halv åtta. Moffa o barnen bastade, jag drack vin. Halv elva drog vi hem i taxi. Åland är så litet.

Jag: Hej, kan jag få en taxi till Rökkas, vita huset innan, vet ni?
Damen på taxistation: Njaaaa
Jag: Helsing
Damen: Jaa, jo, just d.

På med kopplet på Bianco, kopplet i Jeffs hand, en krukväxt i Lis händer som hon hade fått av mommo, ut på parkeringen då taxin kom.

Taxichaffisen: Jaha, o ni vill.....hem?
Jag: Ja joo, Ålandsvägen....ööö (går ju inte riktigt på rutin än d där)
Li: Ålandsvägen femtinie!
Jag: Brevid Hotell Esplanad (Li sa samtidigt, -brevid Espen!)
Chaffisen: Jo jag vet.

Sen kom Li igång o babbla hela vägen hem om hur han visste d, chaffisen berättade att hennes fammo brukade åka med honom, men hon undrade ju HUR han visste att hon var hennes fammo etc. Taxichaffisar vet nästan allt, måsta vi förklara för henne och så var vi framme. Tack för skjutsen, tackade jag och Li, och såklart skulle ju Jeff oxå "kack kack jussen".


Kommentarer
Postat av: Trollmamman Lowa

:) Tänk vad glad man kan bli av dessa småttingars härliga uttryck.

2010-04-03 @ 08:07:32
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Kan ju tänka mig att mamma inte är helt tyst i taxin heller när hon åker o berättar o hon har åkt mycket taxi i vinter med sin brutna arm =)

2010-04-03 @ 09:05:40
Postat av: Camilla

Tänk positivt också Tessa,nästa gång du "sätter dig i" taxin behöver du bara säga heem o så fixar det sig =)

2010-04-03 @ 09:14:35
Postat av: Tessa

Ja de är så roliga barn.

Och visst Camilla, jag ska tänka positivt. Jag kan dra mig riktigt kanonfull o ändå vet chaffisarna vart de ska köra mej, känns ju tryggt =) Hehe, jag kan tänka mig jo att Runa inte är den som sitter knäpptyst från punkt A till punkt B.

2010-04-03 @ 09:48:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: mia

jooo d hjalper ju inga till att ni har hela erat liv pa en blogg heller. ha ha

2010-04-03 @ 12:56:44
Postat av: Tessa

Mia, där sa du nåt. Imorgon ska jag skriva om min monstermens som jag fick idag.

2010-04-04 @ 00:21:37
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0