Puh

Nerverna sladda ikring rejält just kan jag säga. Jeff har ju som tidigare nämnt temperament som nån stackars abstinens alis med krappola. Jag har visat honom ca 73 gånger hur man gör när inte briotåget fäster med magneten i ena ändan -man svänger på det. Men nu, halv nio så fick han totalt psykbryt, 10 gånger på raken, för att han inte fick ihop alla tåg i varann, och när man väl hjälpt honom med det så gick världen under för att tåget på 9 st inte höll ihop då han körde. Det var fem före att jag trottade in öronproppar + peltor öronskydden. Han hamnade på time out och när jag i all iver skulle föra honom till time out-stället trampade jag på nån jävla kloss så 2 tår sprack undertill, så medans han satt o gapa i garderoben torkade jag blodfläckar.
När tiden var ute (1½ minut) svarade han (HÖR OCH HÄPNA) "ja" på frågan om han ville gå o tutta. Vi lägger honom vanligtvis kvart över nio. Idag var båda barnen trötta. Han sov bara en halv timme idag på dagen. Li har haft kompis här hela kvällen. Så nu sover båda som små grisar o klockan är inte ens nio. Jag är i kreativa tagen idag. Så jag ska dona lite till här. Men sen blir det definitivt ett Desperate avsnitt med tilltugg. En kall öl skulle sitta fint. Men det kan jag glömma. Här finns inga öllager.

Idag har jag:
-Varit med kusin Mia
-Tvättat 2 maskiner tvätt
-Krattat löv en timme
-Sket i att träna thai
-Sorterat ärvda pusselklossar o sett ifall det går att få ihop nå fullständiga så jag kan skicka till Lettland. Fotograferat alla 6 sidor på dem (så man vet vad man ska pussla, satan d va faktiskt svårt utan bilder att gå efter), printat ut och packat i Zip´nseal påsar. Säkert nåt barn som blir glad åt lite gamla klossar.
-Plockat lite i lekrummet, nu är gamla köksbordet därinne också (lek/pysselbord), men stolarna är fortf. nere så vi inte behöver stå och äta =)


Den här bilden är bara så äkta. Cykelhjälm, tutten, vovvo, barnbringat på en gammal gammal bil. Kolla greppet om svansen -alltid.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Känner igen både hjälm o fordon o gissar var pusselklossarna kommer ifrån =)

2009-11-04 @ 07:52:48
Postat av: Tessa

Hahahaa, ja du har aaaalldeles rätt =) Vi e så glada att vi har er. Hur gammal är bilen?

2009-11-04 @ 09:30:13
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0