Julen

Alla har fixat så julfint! Jo jag tycker det är mysigt. Men JAG pyntar inte. Tur att Li kommer hem med lite kransar o annat som man kan ha framme  =)  imorgon ska vi faktiskt försöka åka o köpa en par julstjärnor. Min mamma är en sån som byter ut gardiner, mattor och sånt inför julen. Varför har inte jag blivit smittad av det? För att jag lever med en anti-jul karl?

Jaja, oberoende så för barnens skull så får d komma upp en par julstjärnor i fönstren. Och kanske pappa hugger en liten gran till oss till julen. Förut har vi ju skyllt på att vi inte haft rum för en gran, vad säger man nudå? Det enda jag tänker på är gardiner...gardiner gardiner, jag blir helt snurrig i huvet. När dom väl är uppe så byts de inte ut det första decenniet iallafall kan jag säga. Därför måste vi hitta nåt som håller i tiden.

Imorgon är det ju lilla-julmarknad. Nog för att det är geggigt o lite too much jul, men det är ju så socialt  =) man träffar alltid på en massa folk. Skulle vara kul att åka. Li blev kvar hos Loikas idag (surpise) och åkte med dem till Natalies mommo o moffa i Geta. Li har 3 ställen som hon inte har nån skillnad på om det är dag, natt, måndag eller lördag. Hemma, mommo&moffa och hos Natalie (Lina&Johan), det är inte riktigt som att sova borta, det är som ett andra hem  =)  vilken känsla d måste vara för henne att bara få bli kvar, utan omständigheter. Me like! Hoppas Lina & Johan inte skickar nån räkning hem sen på alla dygn hon varit där.

Imorgon ska vi till mamma o pappa o laga tacos. Syrran o jag ska hacka gurka o steka kött. Mamma jobbar o pappa är i skogen. Sen äter vi där och så krafsar förmodligen nissarna på fönstret som de alltid gör då de lämnar en par klappar på trappan  =)  och Li vet varför nissarna kommer dit och inte till oss. Det är ju julpyntningen!!! De far dit man har smyckat.

Ska kast mej i säng.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, nej det kommer ingen räkning, snarare tvärtom jag var lite rädd att du skulle skicka räkning, som hyra för underhållning.

Vad duktig du var med julstjärna förresten, lite impad, tänker du köpa en lödkolv också??

2009-11-30 @ 11:40:43
Postat av: Tessa

Ja det är bra att hon trivs med er. Hon sa dock att Natalie o hon hade tjaffsat lite, på tiden =)



Jo vart inspirerad av då du berättade om Johans talanger =) int så jäääävla svårt, 2 kablar som ska samman lixom. Lödkolv, tror Chrille har en =)

2009-11-30 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0