Tisdag

Imorse cylade jag skiten till dagis med Li bakbå pakethållaren. Meningen var att jag skulle och måla. Men då jag släppt av Li kom jag på att jag inte ätit frukost. Tiden var mycket, dvs hotellfrukosten på Espen var slut även den. Hem, åt. Kom på att jag kunde ju förbereda middan oxå. Så jag lagade bacon/köttfärssås. Packade sedan en strandväska åt Michelle. Hittade inte solskyddssprayen, så jag cyklade till Minimarket och köpte.

Mötte Michelle påvägen tillbaka, gav den och sen gick jag in i huset och målade sovrummet. Eller rättare sagt, Costa målade väggarna med rulle, d som är roligast (vafaan, är det inte JAG som ska få bestämma vad JAG vill göra i mitt eget hus?! Hmm måst härja lite med han imorgon) och jag fick tejpa runt fönstren och måla o rådda, vilket jävla klottande. Se till att tejpen är ORDENTLIGT dit tryckt och inte hålla på o pula o peta så mycket så färgen far in under tejpen, svor duktigt. Färgen blev skitbra, samma som vi har i sovrummet nu, blågrå.

När jag var färdig med det, typ halv tre, och mitt samvete lättat, så begav jag mej ut i solen, hämtade Li från dagis, köpte lunch till Michelle och styrde kosan ner mot Lilla Holmen där Michelle o Jeff var. Snart kom svägis, Samuel och Dessi spatserandes oxå. Efter att ha jagat Jeff i vattnet en halvtimme måsta jag spänna fast en sur 1½ åring i vagnen och muta med kanelgiffel, funka...i ungefär 5 minuter. Om han ändå kunde leka med lastbilarna, spaden o hinken liite längre än 2 minuter. Tänk om.

Fantasifulla svägis Camilla kom ju på den briljanta idén om att fara på "utflykt" (haha, d va ett uttryck jag inte använt på år och dar kan jag säga). Det blev middag på Ramsholmen. Underbart väder med rostbiff, broiler, potatissallad, ciabatta, rundvandring (premiär för min 32-åriga del) på Ramsholmen, vilket resulterade i att jag hade båda barnen nakna bland kossorna då vi gick tillbaka. Li och Jeff va ju o blötte ner sig rejält i sjön, Li med kläderna på men Jeff hann vi få kläderna av. Varken 5 åringen eller 1 åringen brydde sig om att springa omkring nakupelle bland koskit o mötande turister. D va härligt. O sen måsta vi skippa efterrätten för jag hade brådis till träningen kl. åtta.




Jeff gick och höll faster sin i handen, helt OTROLIGT att han lät sig hållas tyckte jag och Michelle (som tvångs-håller Jeff i handen för att han inte ska försvinna, medans faster håller handen för att följa och stödja). Li körde klädsim, alla kläder dyblöta. Men Camilla fick kläderna av Jeffen innan han for i.




En äventyrs dag. Tack Camilla för att du har myror i brallan! Vem sover inte gott nu. Natti.

Kommentarer
Postat av: Camilla

ha ha =) myror i brallan =) fast det var en fin kväll !

jag har faktist många utflykter ännu på min lista som skall klaras av i sommar så det är bara att haka på på fler, tex imorgon Saknsen =)=)

2009-06-24 @ 20:54:31
Postat av: Andréa

Men gud så mysigt ni verka ha! Härliga sommarbilder. Den där bilden på Jeff på huk i vattnet ser för gullig ut! O Li med kossan, garv. Härliga barn! Nog har vi tur som får bo på denna underbara ö där barnen får växa upp mitt i naturen!

2009-06-24 @ 21:18:06
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Anna L-B

Oj, fick nästan håll när jag sprang med (läste) i ditt tempo i början av dagen ;-)! Men vilken ljuvlig sommarutflykt ni fick sen! Kram

2009-06-24 @ 23:51:08
URL: http://www.sunnyanna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0