Lägenheten tar sig o lite mammagnäll


Jag skulle kunnat lämna honom där i vagnen och gått o fått en timmes nytta gjord. Asså han satt o holka som satan då de grävde gården.


Lägenhetens kök börjar ta sig. Det har stått stilla där inne förutom golvet som blivit gjort. Glömde givetvis kameran hemma i hallen idag då jag for dit, men fick rum med EN bild i mobilen (efter att jag raderat nån bild på önskad gardin från Tyger & sånt). Imorgon ska jag plåta mycky. Dom har satt upp spottar i taket, strömbrytare och eluttagen är fixade. Garderoberna är på plats. Hit till köket ska ännu ugn, spis, ho, micro och diskmaskin.

Nästa vecka då barnvakten anlänt så ska jag måla golvlisterna. Med lite hopp kanske lägenheten kan hyras ut fr.om nästa helg. Imorgon bitti ska jag försöka få oss iväg på säsongstarten av hotellfrukosten. Den är ju till kl. 11 så...med lite tur. Haha. Var till Sparhallen idag och handlade en stor del av frukosttillbehören medans Camilla (som självmant erbjöd sig i vanlig ordning) hade barnen. Sen hjälpte jag Costa i min knappa tid att ställa i ordning i frukostsalen, gu va kul att göra nåt annat, verkligen.

Hur goa, söta (och gnälliga) barnen än är, så går de mig uppåt halsen ibland (speciellt nu då man haft dem dygnet runt senaste veckan, då är det bra att det finns änglar ikring en som räcker ut en hand -tack Camilla (vill även tacka syrran o Jenny för att jag kom mig iväg på jobb igår oxå, skönt med lite variation från mammarollen). Varför har folk så svårt att erkänna att deras barn kan va pain in the ass. Inga barn är bara änglar, det vet vi alla. Men jag kan nog säga att mina barn får nog höra på arg mamma här mellan varven, eller som Li uppfattar d "mamma du e ju sur ALLA dagar..."

-Häpp häpp häpp, passa dig vad du säger flicka!!!
(+ arga minen)

***

Kommentarer
Postat av: Camilla

När mina var småa sa jag ibland att jag gick på semester när jag gick på jobb och menade det med att göra något "vuxet annat", uttalandet var inte så upskattat hemma men jag mådde bättre när jag kom hem igen sen =)

Därför Tessa förstår jag o frågar dig ibland =)

2009-06-07 @ 12:02:54
Postat av: Mia

Jodå, här är nog oxå barnen pain in the ass ofta!:) Just nu mest hela tiden...suck!! Får oxå höra av Alexander att vi skriker och är arga hela tiden,uuupps! Men han gör ju lixom inte saken bättre själv direkt, 6års trots tror jag de heter! slår mej för pannan

Så skönt att läsa din blogg för du skriver precis så där som jag känner mej ibland oxå!

2009-06-07 @ 17:04:16
Postat av: Tessa

Tack Mia, känns skönt när folk "erkänner" istället för att skymma. Det kan bara inte finnas föräldrar och barn som hela tiden går och glider på en äng med blommor.



Och Camilla, tack du är ju verkligen min hjälpande hand och vet verkligen när det behövs hjälp. Utan dig skulle jag ha kastat in handduken för länge sen.

2009-06-07 @ 17:18:40
Postat av: Lowa

Mina barn är "änglar" (he,he) ... så jag erkänner ALDRIG åt dig!

2009-06-07 @ 21:30:02
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Tessa

Näääää =)

2009-06-07 @ 22:14:17
Postat av: Andréa

Alltså hur gulliga ens barn än är, så behöver man luft ibland. Man kan är ju inte bara mamma, man är ju en egen individ med egna intressen också. Ibland, när jag varit med Aron ett par veckor i sträck utan att få släppa ansvaret en stund far psyket precis. Senast imorse kom jag på att det nu är fem dagar till helgen igen och den här helgen har jag haft Aron precis hela tiden. Då blir jag lite stressad och sur faktiskt. Tur att han han är så glad och gullig hela tiden, annars visste jag nog inte vad jag skulle ta mig till.

2009-06-08 @ 07:56:06
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag brukar be min kära son hämta plåster till mina skavsår i öronen som jag får av hans gnäll... Han tittar oförstående på mig och hänger lite extra i benet...

Han är oftast glad och rolig, men INGEN kan orka ha humöret på topp mot barnen hela tiden. Jag tror att det är nyttgt att barnen får se alla ens humör inte bara glada miner, hur skall de annars kunna fungera som individer i samhället? De får ju chock annars när de kommer utanför dörren.

Däremot klarar jag INTE av personer som härjar i onödan och tar till handgripligheter mot sina barn, jag blir asförbannad på sådana människor!! Grrr...



2009-06-08 @ 14:42:57
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Skönt att höra =)



Nä Andréa att ha ansvar på barnen i 2 veckor själv e inte min grej, cred till dig. I o f sig så är det nog jobbigare med 2 barn än med ett, även om Li många gånger hjälper till och är till nytta, men det är inte alltid harkel



Jag har sett många psykmorsor på Dillen kan jag säga, ser och låter så fult då de hela tiden har den där rynkan i pannan och snäser och härjar till sina barn och rycker i dom. Herregud säger jag bara.

2009-06-08 @ 22:55:02
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0