Min älskade familj

Såhär kan det gå till i vårat sovrum när det finns för mycket energi. Brottningsmatch mellan Li och Jeff. Skratten ekar och Jeff tycker d e så kul så han nästans kiknar.



Det har varit en underbar familjedag idag. Först besökte vi Gnisten alla 4. Sen promenixade vi ner till stan för att byta lite julklappar vi fått fel storlek av etc. Lunchade på Nikolaj, sushiiii. Sen till Zeipels, där hade jag visst lite undansatta byxor åt Jeff på KappAhl som jag måsta hämta ut. Hujedamej va gulliga. Sakta mak hemåt. Då fanns det tydligen energi kvar, så Li och Chrille hade sänglek, Jeff sprang omkring o dona på bäst han ville. Han rev ut allt han kom åt och var allmänt nöjd efter sin 3 timmars nap och mellis. Sen vart det siesta, Jeff i bilstolen framför ni vet vad och Li pysslade, jag satte mig *harkel* vid datan. Chrille sov. Efter den lugna timmen käkade vi och gick ner i källarn och bada bastu. Det är andra gången vi badar där (eller kanske 3:e) under mina 6 år i huset. Man borde skämmas. Men vi ska ju heller inte ha bastu i nya villan, med risk för att det skulle bli förvaringsutrymme. Det finns en liten uppblåsbar (trasig) barnpool i duschrummet och Jeff skratta i 30 minuter i sträck av allt plask och lek tills det var dax att avsluta med ett litet besök i bastun med trip. Han sög i sig hela trippen på typ 1½ minut.



När vi kom upp från badandet så vart det popcorn och lite granskning av Lis ena julklapp, en fisher price laptop lek & lär, där hon spelade för oss (då hon har "fem hjärtans" uppehåll från sitt NINTENDO DS). Vi hade var sina popcornsskålar då Jeff har osaltat, Li lätt saltat och jag massor med salt. Barnen är nu in i gängorna igen och rutinerna på plats, båda två i säng halv nio. Man hörde hur Jeff höll på och kämpade och sökte sömnen och när det vart tyst så trodde jag att han skulle ligga med huvet i fotändan och arslet i vädret, men icke. Titta:


Ungefär som om man skulle lagt honom dit sovandes och bäddat om honom. Täcket fortfarande på + att han har raffsat åt sig pling-plong tigern oxå. Så söt så man måsta ju paja lite såklart. Nu är det tyst och skönt i huset och även jag mår bra av att rutinerna är tillbaka och inte har nån tös som springer uppe till tio om kvällarna. Imorron jobb 10-17.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Perfekt att ni också¨får till en familjedag ibland, alltid mycket viktigt!!! kramis inorgon drar vi t täby =)

2009-01-03 @ 22:02:08
Postat av: Andreá

Där ser man en orsak till att skaffa syskon sen- härligt! Åh gud va gulligt med sovande bebis! Jag blir sluuut!



Men härrigud ska ni inga ha bastu i er monstervilla?!?!?! Jösses, de sku inga gå ti va utan de i de här hemmet!



2009-01-03 @ 22:46:51
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Nej nej ingen bastu, men konstigt då vi har bastu 10 meter från lägenheten, har badat 2-3 ggr på 6 år! Vill vi bada åker vi till Cikada, där finns ju även POOL!



Syskonkärleken är så härlig. Idag hörde jag henne säga till Jeff, utan att jag var nära "jag älskar dig så min lille bror", så stod hon och gosade med honom. Så härligt!

2009-01-03 @ 22:52:26
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hahah, vilka härliga bilder. Söta barn, men satan vad fitti och avundsjuk du ser ut på bilden då Li pular med sin laptop.

Förresten, jag är skyldig dig pengar.

2009-01-04 @ 20:10:42
Postat av: Tessa

Haha, jo lite sur ser jag ju ut. E ju inne i spelet juh!



E du skyldi mej? 40? Elläh?

2009-01-04 @ 20:13:36
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: sandra

there´s no greater love...faav va goa dom e.. Måste fara hem och avla klan...

2009-01-04 @ 21:09:01
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: David Santos

Brilliant posting!!!

Congratulations!!!

2009-01-05 @ 22:30:06
URL: http://sverdades,blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0