Många barnvakter har man - men behöver fler!

Med risk för att inte bli en byggblogg så ska jag ta lite mer barnsnack här emellan. Asså Jeff e så skön. Har ju låten "Who´s da man" (Zlatan) i bilen. Den är även min barnvakt. För då jag går in o handlar till t.ex Minimarket så sätter jag på repeat till Jeff så han har nåt att koncentrera sig på några minuter. Låten har tydligen bitit han om huvet då han går omkring och sjunger "Tatan-tatan-tatan, TATAAAN!" Ni som hört låten vet hur den går. Ibland kommer det "a-hum-a-hum-a-humma" så då sjunger Jeff "mm-a mm-a mm-a" och det låter ju så skönt då man fattar att det är den han nynnar på fast vi int har låten på.

Annars har Jeffen varit och sovit lunchpass hos svägis idag, och så har ena kusinen varit barnvakt. Jag tog med mig händiga pappsen och har varit och spacklat 3 timmar och thaibox på d (fast pappa for hem). Har int tränat på nästan 3 veckor, så svetten och mjölksyran visade sig rätt snabbt. Men ack så kul.


Även igår hittade jag vänliga själar (mamma o barnens kusin Ellen + svägis som bytte skitblöja) som kunde va barnvakt så jag kunde spendera tid på bygget. Och imorgon igen sätter jag fart. Vad skulle man göra utan dessa goa nära o kära. Nu är vi i full gång med att beställa badrumsinredning till lägenheten. Lägenheten ska ju stå klar om typ en månad! Tack alla som hjälper till, ni är underbara!


Här är standardposen för Jeff då han ska sova. Hunden upp i namat.


Kommentarer
Postat av: sandra

det va så lite så !

2009-04-29 @ 19:30:15
Postat av: kussa malin

gulle bulle!

skall absolut ta mj tid till lite vaktande här snart.. har mycket med skola o praktik nu men d ska väl lugna sj.. har inte glömt er. läser bloggen varje dag... :) hälsa jeff från mj.. :) kram

2009-04-29 @ 20:31:09
Postat av: Anna L-B

Kan tänka mig att det är härligt att få hugga i och fixa o greja på bygget! Skratt - ok, så pappsen hade inte lust att hänga med på thaibox då...

2009-04-29 @ 21:03:29
URL: http://www.sunnyanna.com
Postat av: Tessa

Kussa Malin han kanske glömt bort hur du ser ut! Men han kan säga Malin (Na-ni och Ne-na=Lena) ännu iallafall. Koncentrera dig på plugget du i första hand. Men vi VÄÄÄNTAR på dej =)



Haha, nä pappa dro hem han!

2009-04-29 @ 21:52:53
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: mia

en fraga. varfor kallar ni d for lagenheten? e d e inga ett hus vi snackar om pa alandsvagen? missa jag nat eller ska ni renovera erat gamla badrum? i am not so sure what u mean.

2009-04-29 @ 22:43:59
Postat av: Tessa

Mia Helsing: Såhär ligger det till. Det finns en lägenhet på 37 kvm i huset. Den ska gå som hotellägenhet sommartid och terminsuthyras under höst- och vårterminen. Comprende? =)

2009-04-29 @ 22:52:01
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: mia

aahaaa fattar. Glomde ju bort d ju. sorry bruttan, hangde inga liksom med dar. Satt o skruvade pa dendar ena hjarn cellen man har o fick inga till nage. Men nu sa... ha ha

2009-04-30 @ 21:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0