Denna dag

Idag åkte jag hemifrån klockan 10 och kom hem igen vid sju
Klockan tio åkte jag med Li till dagis, sen parkerade jag utanför Citylivs på deras kundparkering, lämnade tungklumpen i bilen med Mamma Mu saga på och in o köpte 3 st Bönans sallad. Till bilen, Jeff satt lugnt och lyssnade på saga och snuttade på tutten. Kastade in salladerna och skenade till Företagsbyrån med min arbetstimlista. Där fick jag veta att jag har en par tusen att hämta ut för införtjänad semester, tackar och bockar, kunde inte komma mer lägligt. Hade inte alls räknat med nå såna pengar och semestertankarna är längst bak in i hjärnbalken. Slirade vidare till bilen. En fortfarande skitnöjd Jeff satt i bilen och var så glad av att se mig från andra sidan rutan. Tog med honom och sprang in till posten och hämtade ett H&M paket och till banken och hämtade ut mitt 4:e bankkort på lite över ett år. Sen gasade vi iväg till Krokens café och barvakteri.

Käkade och snattrade, matade Jeff, lade honom o nassa, sen full gas till KlippUpp, där Jennie Roberts drog sina magiska händer genom mitt hår. SKÖÖÖN massage i skalpen. Fick lov av svägis att jobba medans Jeff sov, hon skulle ringa då han vaknade. D vart 1½ timmes jobb, fick en hel del gjort, tänk att han behagade att passligt sova 2½ timme. Sen drog jag o hämta Li till dagis, handlade hårfärg, hämtade Samuel från sitt dagis och tillbaka till Krokens. Middag. Asså hur bra har jag det inte. Jeff tittade på mig med lite konstig min då jag kom dit i pannlugg.

Hem, busfröna i badet (som är världens bästa barnvakt!) plockade undan lite här hemma, då det INTE var så redigt kan jag säga.


Li i bilen påväg från dagis:

-Ååå mamma den här låten e så bra, höj!

Jag höjer och vi diggar, tills jag hör henne babbla nåt där bak. Jag stänger av hela stereon i protest. Diggar inte att hugga av låtar.

-Jaaa, vad säger du?

-mamma vad var grå på engelska nudå?

-Grey

-okej. Sätt på låten igen nu annars får jag ett utbrott okej.

Resultat: chauffören börjar asgarva.


Kommentarer
Postat av: LenaL

Jag garvar ihjäl mig. Skön liten kaxig brud!



Det finns inget skönare än att få skalpmassage hos frissan, fast nackstödet gör nacken fiiidigt sjuk. Men det är det värt. Jag är avis. Nån gång när man känner sig extra rik och vill lyxa lite borde man gå in till frissan och bara skämma bort sig med hårtvätt och extralång massage. Jag tror att det har hänt en gång. Fasen det börjar killa i hårbotten nu när vi pratar om hårbottensmassage. Ciao!

2008-11-28 @ 09:32:53
Postat av: Tessa

Mmm det är så jävla skönt. I Thailand låg man på en bänk/säng och hade huvet ner i ett sånt där handfat, ingen kramp i nacken, hit med såna bänkar!!! Man somna lixom.

2008-11-28 @ 10:33:52
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0