Totalt hjärndöd

Det är inte illa med rik och generös farmor
Idag var min supermamma och tvättade fler fönster här (jag tvättade fönstret till balkongdörren, rackarns duktig va). Vid två hade jag och Jeff dejt med sväris o Li (som hade gått på stan o shoppat). Vi träffades på Bagarstugan. Där visade Li upp hela sin JUMBOkasse med saker hon hade fått välja att köpa, fammo betala. Det var klistermärken, scrapbookingtillbehör, papper, shabloner, ja allt sånt där kul man kan hitta i en hobbyaffär, för det är sånt hon vill ha, inga leksaker. 206 euro kom det fram att det var handlat för!!! Hur i helvitte kan man få ihop småprylar för 1200 MARK?? Tror inte fammo Runa har så stor koll på den där eurovalutan. Well well, Li var iallafall supernöjd, o Runa med verka d som.

Jag måste vara den mest oorganiserade mamman i hela världen
Kom hem klockan åtta ikväll, har varit borta hela eftermiddagen. Målat hos svägis (fittigt kul!) Vart bjullade på mat i vanlig ordning. Väl hemma med hungriga o trötta ungar så skulle jag börja försöka få igång min hjärna. Oj, hade visst glömt växla pengar till pund och kronor. Nu har jag hållit på o packat för 3 pers i en väska + handbaggage. Mat till bebis, blöjor, extrakläder, pass, biljetter, pyssel, några trosor o strumpor till mig själv, ja jag har säkert glömt nåt. Max 15 kg får väskan väga, känns som om bara barnmaten väger så just nu. Suck.

Nu ska jag skrubba upp mig, o gå o sova. Slänger säkert in ett blogginlägg från storön. Adios.

Kommentarer
Postat av: kussa sandy

Fy hälvitte för Runa iallafall... pysselprylar för över 200 euro.. Hon kan få komma med mig och handla när som helst. Hon e oxå en svartbältare i shopping verkar det..
Hoppas ni får det mysigt hos syrran. ta kort, massor, massor.... saknar dom sååååååååå... love you och safe flight!

2008-05-09 @ 23:19:58
Postat av: Daniel

hej! Surfade lite och kom in på din fina blogg. Kul med ålänningar här.. blev så glad när jag läste om bagarstugan, dit måste man i sommar! :o)

2008-05-09 @ 23:39:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se
Postat av: mia

vi syns snart tessa o Malin. Maste ju kolla om era flighter under dagen o ok. Undrar dock varfor ni aker fran Vasteras?

2008-05-10 @ 11:38:54
Postat av: Anonym

Det är ju sån tsom gör dig lite frän!
Hoppas du/ni alla har det super!!!!

2008-05-11 @ 14:38:12
Postat av: Tessa

Har sitter jag i datans surr. ALLA 4 ungar sover och Malin, min superhero. HErregud vad hon e duktig, hon e oumbarlig. Utan henne skulle resan varit totalkaos
=)
Hor dock aven cidern rulla forbi mina tonciller, mums. Rodvin har oxa svavat i min strupe och nu ar Mia och jag pv ner till halan och kora en forsenad morsdagspresent som min alskling Chrille hade ordnat. Mer om d later.

2008-05-12 @ 22:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0