Nära ett nervsammanbrott

Ja e så förbannat trött på den här sömnbristen
Ingen tid över dagtid heller då Jeff stötsover sig genom dagarna. Han har gnällt hela dan, förutom då han sovit 2x45 minuter. Och då har jag faktiskt slumrat till i saccosäcken en sväng. SKÖNT. Nu kom vi just från Hälsocentralen. Måst köra 2 dagars REMO VAX kur på honom då han har så mycket vax i ena örat så de ej ser ifall där är inflammerat. Så ska vi tillbaka på torsdag.

Jag ser riktigt hur bra jag kommer att må innan d här e över. Är det inte det ena så är det d andra. De 2 timmarna som Jeff körde sammanhängande sömn inatt avbröt Li. Jag är så jävla sur o fittig över min vardag, har int lyft ett finger idag här hemma, förutom bytt blöja och matat Jeff. Man kan inte ens urskilja vad vi har för golv, man kan inte ens laga mat i köket. Så idag åker vi ut o äter.

Sen ska jag och Li ha tjejkväll. Hon har valt Sparhallen och Zeipels som mål. Det har pratats lite om klistermärken och glass. Får se var d slutar. Om vi ens far, sist jag såg av henne hade hon nåt utbrott för att hon inte fick en tripp.

Helvete vad skönt att skriva av sig. JAG ÄR SVETTIG, men det är väl bra för förbränningen - eller? 

Kommentarer
Postat av: Ulle

Usch, du väcker hemska minnen till liv... Kommer ihåg att nåt sånt som tålamod existerade inte för mig på de 8 månader V var som Jeff. Nu är det bara 2-års trotsen som tar knäken på en : ) Imorse sa den just då gulliga prinsen "Lisa Leffe leka??" och tittade frågande på mig...

2008-06-24 @ 16:29:41
Postat av: Linda

ifall jeff gillar folk kan han vara med mig tre timmar någon dag som du MÅSTE sova på. stefan har semester så han kan ha vilja. köp öronproppar o kräv att chrille går upp en natt, EN natt så du får sova.

jag var totalt slut då jag inte fick sova.

2008-06-24 @ 17:06:58
Postat av: Malin

Usch, var stark och minns att ALLTING är övergående. Både det som är fantastiskt och det som är för jävligt. Håller med föregående skrivare, pappan MÅSTE kunna ta en natt nu och då. Har man bara sovit någorlunda EN natt så känns allt så mycket lättare sen.

2008-06-24 @ 18:42:49
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Lindal

Usch,stackars dig/er! Förstår precis...Vår lilla prins som nu är 19 månader har haft kronisk öroninflammation sen han var ca sex veckor. Sedan dess har han ätit åtminstonne en antibiotikakur i månaden,ibland fler. Trots antibiotika och inopererade örontuber hjälper inget! Nu väntar vi på ännu en op som fått skjutas upp pga krupp och inflammation, blää! Men håll ut, det blir lättare ju äldre dom blir. Begär hjälp och avlastning så mycke du orkar och kom ihåg att man inte kan vara supermom/woman varje dag!!/Linda

2008-06-24 @ 19:31:17
Postat av: kussa sandy

Inga problem med sömnlösa nätter pg av ungar utan sömnlösa nätter pga av stridigheter med blåst karl emellan.. TÖNT!!!

2008-06-24 @ 19:38:13
Postat av: Elin

Jag tycker du e duktig.... Själv har man jobbat 95 timmar på 11 dagar på raken så ostädat här med. Ska du inte pröva öronljus på killen?Blev så inspirerad att jag va och köpte några häromdan....

2008-06-24 @ 23:08:24
Postat av: Tessa

Ulle: Men fy helvete va gullig han e, Leffe o Lisa, hahahaha.



Linda: Ja, jag får ringa dig, tack, har du jour? Inatt har jag ju faktiskt fått sova lite, så det här känns okej idag. Det värsta är ju att Chrille inte är hemma om nätterna, han jobbar ju både nätter och dagar sö-fre, så det är ju därför jag blir så slut, ingen som avlastar en lixom. Det är långt till avlastningslördan om man e slut redan på tisdan. Men visst, om han föredrar pengarna före en inlagd sambo så var så god. Skiter ifall jag hamnar där. På sjukan får man iallafall sova.



Malin: Ska försöka minnas att det är övergående. Bit ihop bit ihop bit ihop.



LindaL: VA??? E d sant? Herregud, d va inte sällan. Ska till HC imorgon igen och kolla öronen på han. Stackars Figgelin. Jag ser ljuset i tunneln, men väldigt svagt just nu.



Kussa: Hahahhaa, som plåster på såren så blir mannen fittig oxå, då jäävlar iallafall.



Elin: Tack, och detsamma, du jobbar du. Men d e lättare att sjukskriva sig från jobbet än från mammarollen. Fniss, köpte du öronljus, bra! Jeff e nog för liten för ljus, skulle aldrig funka att hålla lilldampen i stilla ens 10 minuter, dessutom skulle han väl släcka lågan med munnen.











2008-06-25 @ 11:14:33
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Japp jour varje dag 09-00. Dessvärre hade jag en resa inplanerad, så jag tar semester nu en vecka sen är jag "på jobb" igen. Dålig tidsplanering.



Då förstår jag att det är svårt för chrille också, men kan inte ha vara hemma, men sticka på jobb om det är något som händer?

2008-06-25 @ 17:28:07
Postat av: Tessa

Nej han sitter ju i reception o där springer folk in och ut hela nätterna =( men nu ser jag ljuset, Lis gamla barnvakt kommenterade ett inlägg här att hon gärna e barnvakt. Så far på semester du =)

2008-06-25 @ 17:43:07
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vad skönt! Kanske mommo och moffa kan hjälpa dig och ha barnen en natt också? Att sova på dagarna är ju långt ifrån samma sömn som en har på natten.

2008-06-26 @ 08:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0