Ännu en småttis borta

Brast ju ut i gråt då jag läste dagens Ålandstidning och ser Amanda Mattssons dödsannons. Hon han fylla 3 år. Glömmer aldrig hennes söta, glada lilla ansikte då hon då och då kom in till Dillen med sin mamma, glad, som vilken unge som helst. Inte en förnimmelse av att hon var så sjuk så sjuk. Nu finns hon inte mer. 

 * Tutta sött lilla Amanda *



Har ju givetvis burit och kramat Jeff lite extra idag efter att jag läst detta.
Man ska vara så glad åt sina friska (gnälliga) barn.

***

Kommentarer
Postat av: rarra

jo usch, d va en stor klump man fick i halsen när man läste det o tårar i ögonen, jag vet inte ens vem det är men herregud va jag har tänkt på amandas alla närmsta idag o vilken jobbig tid dom har framför sej. Usch livet känns så orättvist!!

kram

2008-06-04 @ 17:07:39
Postat av: Kim

R.I.P Amanda ='(

2008-06-04 @ 17:10:15
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag gjorde annonsen igår, har aldrig haft så nära tårarna någonsin på arbetstid förut. Satt och svalde krampaktigt hela tiden. Dödsannonser gör jag ju alla dagar, men det är extra jobbigt när det är barn! Usch ja... Stackars familj! Man får sej verkligen en tankeställare och är, även mitt i trotsutbrotten, väldigt väldigt glad att ens barn är friskt!

2008-06-04 @ 18:17:31
Postat av: Tessa

Oj oj, livet ÄR verkligen orättvist. Stackars familj säger jag bara. Hur fan skulle man klara d?



Vet ju att du Ramona gått igenom liknande, o d måste ju varit ett helvete. Hoppas du mår hyfsat nu (kram)



Jag tror att det är värre när ens barn slits ifrån en, än när det är ens föräldrar, syskon eller kära. Ens barn SKA INTE dö förrän en själv. Jag hoppas verkligen jag aldrig behöver uppleva det.

2008-06-04 @ 18:32:47
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Kim

Vill bara slänga in en notis och berömma Petra för att hon orkade göra annonsen, jag hade inte klarat d. Mycket bra jobbat.



Tessa; det sista du skrev måste bli stämplat som dagens ärligaste iaf. Ens barn ska inte dö före en själv. Jag hoppas oxå att du slipper uppleva d - och så många andra som möjligt med för den delen.



2008-06-04 @ 20:05:22
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Tessa

Fint skrivet Kim.

2008-06-04 @ 21:20:02
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Annica

Mmm det ÄR fördjävligt att man finner inte ord.

Jag förlorade en son som idag skulle varit 15 år.

Det sticker rejält hårt i hjärtat då man ser att fler tvingas uppleva samma helvete man själv fått gå igenom.

Om man skulle få bestämma så skulle aldrig barn få dö eller bli sjuka men livet är förbannat orättvist.

Om det finns en gud (något jag idag inte tror på ) så verkar han vilja ta det vackraste vi har på denna jord åt h-e för tidigt.

Ursäkta svordomarna men jag blir så grymt arg då barn ska tas bort från föräldrarna som älskar dem in i det oändliga.

2008-06-04 @ 23:36:50
Postat av: Tessa

Jag beklagar Annica, måste ju vara förjävligt att gå igenom. Och håller med, tror inte heller det finns nån Gud, det är så hemskt att sådant här får hända, och det händer alltför ofta tycker jag.

2008-06-05 @ 09:50:49
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Just me

Jag brukar trösta mig med att de som dör för tidigt hade slut på tid, de har ofta levt väldigt intensivt under den korta tid de haft, de har gett otroligt mycket, varit högt älskade och när man summerar så kan det verka som om de gav allt för att hinna. Har själv förlorat en nära anhörig alldeles för tidigt ...

Men att små barn ska lida och sen dö, det har jag svårt att acceptera.

Barns och unga människors dödsannonser är så berörande att läsa, kan ngn låta bli att känna svidet i ögonen och smärtan i hjärtat?

2008-06-05 @ 10:05:37
Postat av: Tessa

Det var bra tänkande, och stämmer ofta. Nej barn dödsannonser är oerhört rörande, börjar alltid gråta.

2008-06-05 @ 20:54:25
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Mamma

<3Amanda<3

2008-06-12 @ 16:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0