Förkylningstider

Trodde för en en vecka sedan att nu håller jag på o blir förkyld, men nä! Lurad, d va väl hjärnsubstans som läckte ut. Jag har varit trött, frossig och vattnig ur näsan. Igår gick jag och lade mig 00.45, KVART I ETT, hur stolt som helst att komma isäng innan ett, jag var trött oxå, trots att jag och Jeff låg och snarka till 11.45 igår f.m. Hur som helst så klassar jag mig som frisk (utan att ens ha varit sjuk alltså).

Igår kväll fick Li gå till sängs redan kl. åtta. Hon hostade lite och lät lite snörvlig (shit! tänkte jag, dagiset som har disco imorgon, som hon sett så framemot). Mitt i natten kom hon till våran säng o kröp under mitt täcke, d va nog inte bara 37'C kroppstemp där inte. Bar tillbaka henne till sängen sin och berättade för henne att det nog inte blir dagis, att hon troligen har feber, men att "d där får vi se imorn, sov nu puss puss". Imorse 10.15 öppnade hon dörren till vårt sovrum, där stod hon färdigt påklädd, överdrivet glad mask (bakom doldes en sjuk, blek jänta), med krasslig röst: Klar! Nu ska jag till dagis. Stor besvikelse när hon ej fick, så jag ringde till dagiset och frågade om det var okej att hon kom dit på disco klockan ett. D va ok. Stackarn hon kommer va helt slut när hon kommer hem.

Har säkert tidigare skrivit om hur frisk Li har varit. Första gången hon varit ordentligt däckad var nu i höstas ca 3½ år gammal, och då var hon slut i 2 veckor. Inte ens magsjukor har bitit på henne ordentligt, trots att man själv delat toan med Chrille och det sprutat ur både arsul o näsborrar. Nu har Li väckts nästans varje morgon när hon ska till dagis, sedan jag gick på mammaledigt i Oktober och hon gått ner till halvtidsplats. Förut har hon vaknat själv. Under dessa månader är det tredje gången hon är "´sjuk". Jag tror det är d som är boven, att hon inte får sova tillräkligt. Har märkt ända sedan hon var prutt, att såfort hon vakat en par timmar över d vanliga, så får hon stegring. Hon behöver sina sovtimmar, och nu blir det att gå o sova tidigare. Hon har haft kl. 21 förut, och väckning 8.45, men nu får d bli senast 20.30 i säng, vill int att hon ska hålla på och vara sjuk heller.

Det här svarar väl på mina egna symptom oxå, stegring och frossa eftersom man sitter uppe till två om nätterna -sömnbrist? Borde själv sätta en tid, senast ett i säng, skulle va lagom.


Kommentarer
Postat av: Mita

Så du har oxå sånt barn som kräver så mycket sömn att man nästan tror att det är ett skämt!!!!
Gud, va du e vaken länge på kvällarna, jag e DÖD senast 11.00! Hoppas ditt troll hade skoj på discot!

2008-02-14 @ 17:55:05
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Camilla

Här är det humör på barnen som ej sovit tillräckligt, ibland önskar man fler sovrum än 2 på 5 pers....men det stämmer så !!! sömn är ao

2008-02-14 @ 19:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0