Thailandslängtan

Jag saknar Thailand och värmen så sjukt mycket att jag måsta koppla i vår externa hårddisk och rota bland 4 år gamla bilder från när Li var på sin första Thailandstripp. Hitta lite pix:

 
Li sov lite varstans...


...gulle, hon ser helt övergiven ut. Men gott sov hon.


Såå thai med unge i hängmatta. Dög d där å.


Fy faaan.


Typ första gången de ser en vit bebis eller?
Hon plåtades från alla vinklar, och hölls i 17 thai-famnar på den här stranden.


Vi besökte ett Rescue Center. Här är den "tama" klolösa tigern Meow. Han ser hungrig ut.


Här är vi hemkomna nåt annat år, bruuunaaaa.
Lite annat mot det här gråa, döda plytet man ser i spegeln varje morgon.

Nej man får tacksamt byta ut ett stort fint hus mot en Thailandsresa bara. Ska inga klaga. Imorgon ska jag jobba, kanske man får ihop en slant så man kan slinka iväg till nåt billigare resmål med sol  =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mys pys! Jag ska ta hem lite värme till er! :)

2008-12-29 @ 10:20:44
URL: http://lessa.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Fattar!

ibland kan jag inte ens kolla in på fritids nyhetebrev som kommer för suget blir för stort, jaja jag har det bra ... o Nabben är ju fin också på vintern =)

2008-12-29 @ 10:39:32
Postat av: sandra

ojojoj.... underbart det där.. Själv har jag inte varit tillbaka till thailand sen vi var dit med peter. och DU plötsligt dök upp ;)

saknar det helt otroligt. Känner mig oxå lite grå och genomskinlig..uäk!

2008-12-29 @ 14:57:46
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Andreá

Jag vill åxå tilbaks till thailand, men det lär dröja innan de händer. O jag e ju typ grå-grön-blå i fejjan, så jag skulle verkligen behöva få mig lite sol.



Gu' va fina ni e på den nedersta bilden! O gulligt med bebbisgull slumrandes lite här å var. Men ormbilden e inge gullig alls.. Hujj

2008-12-29 @ 21:02:23
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag hoppas verkligen Lessa drar med sig lite Thaikänsla hem. Jag är så avis!



Camilla, du och nabben vintertid, I don´t get it, det är ju is nu, brr.



Ja Sandra, vi har dig och Peter att tacka att Li och Jeff finns till =) utan er och sjuka fyllor skulle jag aldrig fattat tycke för Chrille =)



Jo jag gillar den nedersta bilden mé. Ormjävlen e ju ett as, men de där thaiarna gör ju vad som helst dom.

2008-12-29 @ 21:32:53
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Nabben är faktist fin nu med,igår var det så härligt ute på isen där, ser ju så fränt ut när man kan se bottnen, sanden o infrysta fiskar, missade ju attt skrillorna borde varit med o skulle man gå igenom så är det ju inte så många centimeter ... annars har jag väldig isrespekt =)

Nabben = ljus o fri syn samt + 8cm i vattennivån nu =)=)

2008-12-30 @ 08:43:38
Postat av: sandra

hahahah.. jo, vi har spriten att tacka för mycket!! Jag tackar den för Robbe OCH chillie.. asgarv!!!

2008-12-30 @ 09:17:25
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Behändig unge, den där.

Ser härligt ut med värme, sol och bad. Men efter min uppfriskande morgonpromenad i -3 grader, sol och nyp i kinderna så tycker jag inte det är så tokigt här heller.

2008-12-30 @ 10:17:23
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Haha, Jenny, ord "behändig", men faktum är att hon faktiskt alltid varit just så, behändig. Har aldrig hittat ordet bara. Hennes bror däremot är inte riiiktigt lika behändig =)

2008-12-30 @ 16:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0