Packat och klart

Sådärja.
Som vanligt packar jag vid midnatt. Ungarna somna halv nio, peppar peppar. Chrille gick redan vid elva. Nu har jag packat 3 gånger mer än vad vi brukar ha med till Thailand typ. Sejdan va smetat d vart i väskan, välling o ersättning för 5 dagar, hela Jeffs garderob typ då han böar ner allt man sätter på honom, Li har å en massa kläder med, då hon fortfarande skulle behöva haklapp, Chrille packade ner lite kalsonger o strumpor o en ren tröja. Bärbara DVD spelaren är med, Chrille har sin data oxå förståss, några blöjor o en massa massa mutor.

Li packade sin egen pysselväska, d va allt från snören, tejp och sax, till pennor och målarbok. Asså guu va jag kommer ha d lyxigt i bilen, sa hon och räknade upp se på film, pyssla o sådär... Väntar bara, vi hinner inte passera Arningeskylten innan hon är otålig o har myror i brallan. Det är ju en hel vetenskap att ta sig till Susanna i Strömma Hammarland utan nåjs (det tar 25 minuter). Men hon har looovat att va snäll. Och så sa hon när hon skulle gå och sova tidigt för att vara pigg imorgon så sa hon vaddå, jag kan ju sova i bilen om jag blir trött. Sant.

Planen för morgondagen är stopp 1: Tom Tits, Södertälje. När alla är trötta där åker vi vidare ner till Jönköping där vi ska bo på hotell. Andra sevärdheter i Jönköpingstrakten är ju Vimmerby, Gränna polkagrisfabrik och IKEA. Får se vad vi hinner med.

Slänger säkert iväg nåt inlägg, har ju datan med.


Gulle gull Li


Såhär smakar fasters sura plommonsaft.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Alltså du har för söta barn tessa! Man ser ju iaf vem som e morsa åt de här barnen, gud va ni liknar. breda snygga munnar.=o)

2008-09-01 @ 07:25:55
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas ni får roligt! Själv har jag börjat skolan idag, och nya lägenheten är ett bombnedslag pga alla lådor. Krama pluttisarna från mig, kanske hinner barnvakta lite vid jul om jag kommer hem? Ta hand om er, kramis!

2008-09-01 @ 15:30:56
URL: http://litentigerlilja.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gullrumpor. Ha så kul på er trip! Kramelikram.

2008-09-01 @ 18:48:34
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Linda

Aj lööööööv Tom tits!!! Ta mig med?! Vi var dit hela högskoleklassen för nått år sen och jäklar vad roligt vi hade. Vi blev barn på nytt allihopa. Roligast var när en kompis gick i "mörka tunneln" och sa "Varför är det så mörkt för?". Ah. Det var ju inte så roligt nu när jag skrev det, men det var jäkligt roligt då. Ha så kul! =)

2008-09-01 @ 21:15:01
Postat av: Camilla

2008-09-02 @ 09:05:24
Postat av: camilla

Hoppas ni har det toppen!

Hoppas på mer läsning snart!

fasters sura saft =) garv , vissa av barnens kompisar frågar diskret om jag lagat den själv o begär då hellre vatten...=)

söta safter har jag aldrig varit känd för !

2008-09-02 @ 09:11:24
Postat av: Anna

Måste garva åt bilderna, du är duktig på att ta sköna bilder Tessa! Skratt, Camilla - kan se ungarna framför mig...

Kram, hoppas ni får så kul på resan :-)

2008-09-04 @ 18:07:33
Postat av: Tessa

Å Tack Anna. Jo sköna miner om int annat.

2008-09-05 @ 22:11:59
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Mia

antligen har min dator uppdaterat din blogg. senaste bloggen jag fick var 28 augusti. Liiiite efter eller?Har sa roligt pa resan. Vi aker till London pa Mandag for andra hand operationen. Wish us luck!

2008-09-05 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0