Frossa!

Helvete vad jag har smällt i mig kallisar idag
 Vi började med lunch på Nautical med sväris. Delade en boll glass med kolasås med Li + en kopp kaffe (något mätt, stor portion mat oxå).

Sen åkte jag och kidsen ut och hälsade på min kusin Sussie i Lemland
Har aldrig sett deras bauttahus förut, trots att de bott där i 11 år. De har en dotter på 6 år och en gosse på 2. Flickorna lekte hejvilt med allt mellan himmel och jord. Jeff slog sovrekord ute i vagnen från 14 till 17 då jag väckte honom för att flytta honom till bilstolen. Jag och Sussie bara fikade, kaffe, bulle, muffins och kaka + husesyn, så mysigt! Sen så fick jag en par godisar så jag skulle hålla jämt blodsocker på hemfärden. Jättesugen på mat vid halv sex, verkligen. Urk!

Chrille for och skrev prov i skepparkursen som han gått, vi ynglingar hade andra planer
Ska d flärras, så ska d flärras ordentligt. Så jag och ungarna drog på kalas, Caj på Krokens fyllde och där fanns moccamarängtårta. Och den gör ju uppskjutet rakt in i mun på en, även fast man hade fullt med kakor o grejer upp till struphuvet (blandat med en tesked kycklinggryta), + en kopp kaffe fick jag i mig. Jag har inte ätit sen dess (5½ timme sen). Stinn.

Jag sjönk i en depression när stegmätaren endast visade 5077 steg här ikväll
Har man måda i sig 10.000 kalorier i kakväg och gått typ hälften av stegen man brukar göra, så måste man åtgärda det. Jag tog en kvällspromenix (2.000 steg) runt kvarteret via hamnen för att öka stegen på displayen och få några av kakorna att sjukna ner i tarmen. Fick se en hel del på den turen. Mariella lade till i hamnen med big party på däck. Jävla va smidigt hon snurrade in och la till. Utanför Adlon var det draag, nåt sportlag av nåslá röjde o sjöng. Brevid stod "Arvénskan" och glodde med sin tax. Tant Arvén bor granne med Hotell Cikada och är typ 100 år, är ungefär lika tjock som skeletor och har den grövsta tax jag nånsin skådat, trodde den skulle dra omkull henne.

Nu har jag även nyss gjort mitt sjukprogram och bara känner hur ryggen mår bra. Lite spikmatta på de här bara (skulle ju ligga på den ikväll på krokens, bra minne man har). Ska packa babysimväska, för nu e Jeffen plötsligt frisk, imorgon är det avslutning på simmet. Nite.


Kommentarer
Postat av: Elin

Räcker inte stegen till kan du komma till arken och springa några varv fast bara med en tallrik haha

2008-04-26 @ 12:15:48
Postat av: Mita

Du har kanske sådär som bebisarna, en ÄTperiod????
Eller så har du faktiskt mask i magen!!! =)

2008-04-26 @ 14:31:27
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Linda

Vad har du för mailadress tessa? Mailar du mnig så skickar jag bilden på dig och Jeff från babysimmet. Ha det bäst nu, fortsätt mumsa...

2008-04-26 @ 18:58:24
Postat av: kussa sandy

satan va smarrigt det låter. Själv har jag varit hos sväris och ätit minutfärsk "marianne-rulltårta" sviiingott ( och nu har jag ångest! )

2008-04-26 @ 19:43:21
Postat av: camilla

Ikväll är det ju jättejompa på WHA kl 18! , vilken god gärning när en euro/pers går till Barnfonden!!!

2008-04-27 @ 08:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0