Man får väl klaga av sig

Idag är mina arbetskollegor på Mässa till Stockholm. Så mitt arbetspass var 9-16, utan lunchpaus, men gratis käk från Robert´s, äta när det är passligt i nå hörn. Gick jättebra, för det var en lugn måndag. Men vad som väntade på måndagsmorgonen var en julleverans på 8 pallar leksaker från Danmark. Chefen ringde och sa att Jens skulle komma och assistera, kan finnas tunga lådor på de där pallarna. Jens dök upp och skyfflade in varor och dubletter vidare ut till lagret, så det rullade på bra.

Klockan fyra kom Lena, vår lilla gulliga sommarvickare som hoppar in och hjälper oss när vi har det som svårast  =)  Vi fortsatte med resterande 6 pallar. Jag kom inte hem förrän halv sex, varm mat väntade på spisen, mmm va GOTT! Tack älskling...slängde mig på soffan och läste lite Ålandstidning och H&M katalog. Vidare till Dillen med Li i släptåg. Chrille for på träningspass och sen på nattskift. På Dillen fortsatte jag i samma anda.

Konstigt hur en hel dag, 11 timmar bara swischar iväg, tills 5 palljävlar ska in i butiken över natten. Jag svor och byngslade, krockade och slet i den där helvetes gaffel-liften. Lite för lång och hård dag kanske, varför skulle denna (förbannade) Danmarks sändning komma just idag?!?! Typiskt. Och imorgon bitti är det fortsättning följer, fast chef Anders skulle komma och köra ut pallarna åt mig imorgon, schyrre. Förvånad dock, inga dunkande ben eller svullna fötter, bara en riktigt riktigt trött rygg och otroligt slitna nerver.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter gruvligt,stackare...fast jag kan tänka mig att du hade lite JAG FIXAR DET! i dig
Tur att du snart blir ledig o ta INGA extra turer då!!!! OBS!!!!

2007-09-25 @ 08:37:01
Postat av: Jenny

Ojoj! Tur att du ska få ledigt snart, men du lär väl ändå stå där bland hyllorna och sortera...

2007-09-25 @ 12:44:14
Postat av: Tessa

Ni har nog båda rätt, "jag fixar det", mmm mitt motto? Jag kommer att stå där och sortera och det skulle inte förvåna mig ifall jag står där med värkar och byter av nåns lunch
=)

2007-09-25 @ 17:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0