Sömnsvårigheter för 2


Vid sex tiden imorse kryper en snörvlande flicka upp i vår säng
Hon säger inget, utan tar fotända vägen och riktigt smyger upp emellan oss med Molly (kramdjur St:Bernhardshund på ½ meter), Elis och Nicke Nyfiken. Antagligen rädd för att bli tillbakaförd till sin säng som vanligt. Men det är bara mysigt, för jag kan inte sova. Där ligger jag och lyssnar på hennes täppta näsa-andning genom munnen. Hon svänger försiktigt och bökar på lite. Jag blir inte ens irriterad (skönt). Efter en kvart viskar hon "jag ska bara gå och hämta mitt vatten, sen kommer jag tillbaka". Gullunge. Det slutar med att vi stiger upp efter en timmes rullande och sängsvängande i sängen för att Chrille iallafall ska få sova ifred.

Det blir Pippi Långstrump på de sju haven och ja...ni vet blogg.

Synd att det är jobb-dag idag, kommer nog va rätt trött. Tur är så börjar jag inte 9 iallafall, utan 10.30. Kanske hinner med en powernap ännu innan det är dax att hoppa på cykeln.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj tur att jag läser detta idag o inte i lördags eller söndags, förlåt!

2007-10-08 @ 09:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0