Tärna - inför bröllopet

Susanna ska gifta sig.
Jag ska vara brudtärna. Varför valde hon mig?! Känner mig hedrad, men hur fan GÖR man??? Jag har fasat hela vägen för att jag inte ska klara alla trösklar. Vet inte om jag gjort det heller. Tur att hon för en par månader sedan slängde ett uppslag ur en bröllopstidning framför mig med rubriken "brudtärna -en ära". Där fann jag bl.a info om att det är brudtärnan som fixar möhippan, jag som är lite utanför det där med bröllop och traditioner hade ju förståss ingen aning om det. Men hon verkade nog vara nöjd med hippan.


I fredags, dagen före bröllopet:

-Lunchade jag med Susanna, hon verkade lugn som en ko, skönt
-Köpte jag en schal till klänningen på lunchen, rusade även snabbt in och köpte ett par pärlörhängen

-Provade jag hela utstyrseln inkl. skor, exkl. örhängen, lite tajt, men otroligt fin

-Slog jag en pling till bruden och checkade läget lite, verkade vara under kontroll. Dvs. den blivande mannen låg på soffan och bruden stod på toa och gjorde en sista granskning att allt satt där det skulle   =)

-Vid 22-tiden började jag laga lunch pastasallad till den blivande bruden (och mig själv)

-Gick jag och sova 2.

Faktiskt bra framförhållning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0