Throat burn

Idag var jag med Ramona och tittade på Dicks papegoja, hon är eventuellt intresserad av att vara fostermorsa till lilla Pelle, som det inte finns alltför mycket tid över för i dagens läge. Han e så cool, när man sjunger "I loove Rock n´roll" så dansar han upp och ner, och så säger han namnam när han äter solrosfrön. Innan vi gick så börja vi hjärntvätta han med Ramona, Ramoooona, Ra-moona, han vred och vände lite på huvet och lyssnade de där minutrarna vi höll på och lät som hackiga LP-skivor. Till slut kom det Mååna! Gulleeee! Ramona måste verkligen ha lyckats genom att ha smörat och tagit med solrosfrön och gett han mycket beröm. De skulle nog bli lyckliga tillsammans.

Li var ju med, så hon och Cassandra (Kjells dotter) sprang ut och in hos Kjell. Så vi gick ju int dit en sväng. Och jag måste säga, ni känner säkert igen er. Att det är väldigt konstigt hur man bara känner sig som hemma ibland när man kommer till folk. Hur man bara skulle kunna slänga sig raklång på soffan med benen i kors och bläddra mellan TV kanalerna. Så är det hos Kjell och Pen. Så härligt. Där står dörrn alltid öppen, ingen som kommer och öppnar om man knackar, utan det är bara att öppna själv. Pen satt och käkade färska, vattninga, supergoda ärtskidor och Kjelle påbörjade ett telefonsamtal. Hej hej lixom, sitta säger Pen, som är från Thailand, och pekar på köksstolen. Inge stelt alls. Sådär ska d va, kliv på bara. Och ta gärna för dig nåt ur kylen om du är hungrig! Så är jag uppväxt och mina kompisar har ju halvt bott hos oss och i vårt kylskåp. Så hoppas jag att det blir hos oss med i framtiden. Ungar som kommer och går.

På Krokens, där är det oxå gästfrihet som gäller. Sällan endast de 5 familjemedlemmarna i hus, helst en par kompisar till varje barn. Du vet var de finns! Får man till svar om man frågar efter något. Kasta gärna upp fötterna på vardagsrumsbordet oxå, eller ta en kackpaus på toan efter maten. Det ska rulla lite damm i var knut och inga välstrukna borddukar ska hägra över borden. Fast inga bromsspår i toan och så mycket tandborstssprätt på badrumsspegeln så man ej ser sin spegelbild.

Helvete jag har fått halsbränna, not so very nice!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår precis vad du menar, det är så skönt när man känner sig som hemma hos någon. Och precis som du vill jag att det ska vara så hos mig också! Du är förresten välkomen att nåt ur kylen och sätta dig och pussla ;)

2007-06-28 @ 07:28:31
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Ja just ja! Ha glömt!!!

2007-06-28 @ 09:09:16
Postat av: Camilla

Tack för den komplimangen =)

2007-06-29 @ 09:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0