Nyår

På dåligt humör efter en sömnlös natt känner jag att nyår kommer att vara som vilken söndag som helst. Med öronproppar och stora påsar under ögonen sover jag mellan 15-18. Väl vaken åker jag med Li till mamma o pappa på middag. Får i mig en öl, som smakar rätt bra. Försöker fixa deras sjuka dator som bara stänger av sig. Li badar bastu med moffa och min gudfar Janne, som är på besök från Pargas (även moster/gummor Stina är med).

Kräftor åker fram, jag skulle vilja ha allihop. Li äter 7 st och jag suger på några klor -gott. Vid halv tio åker vi hemåt. Där ligger en sur, trött och bakfull sambo i soffan, jag tror han växt fast. Lägger Li, som somnar som en stock. Jag får myror med muntergöken, så jag grabbar en öl och drar till Anna och Jens Böwing vid halv elva. Där får jag lite champagne vid tolvsnåret och bjuds på en par öl, smakade ju inte så gott som d brukar. Kikar på alla fina raketer som skjuts där vid slemmern (de bor på Lillängen). Är hemma halv tre redan, så satans trött och är så gott som nykter. Skönt.

Mindre skönt var det att vakna med en sån satans mensvärk så jag höll på att svimma och måsta spy. Likblek i ansiktet fyllde jag min underbara, platta gummibehållare med kokhett vatten, virade en handduk om och på magen...aah, bättre iallafall, men långt ifrån smärtfritt. Gu va skönt ändå att vara lugn ett Nyår, skönt oxå att jag inte lovade bort mig på nån fest, som jag ändå inte kunnat åka till. Det gäller att vara förutseende  ;o) 

G O D * F O R T S Ä T T N I N G  * T I L L  *  E R  *  A L L A ! !
HOPPAS NI HADE ETT BRA NYÅR, OCH BRA MED SKALLEBANK NÄR NI VAKNADE

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Vi hade ett jättebra nyår på alla sätt o det var inte överreklamerat för oss, gick o la oss redan 01.15 fast vår 10personer(4vuxna o 6barn) middag då hållit på 12 timmar, för en gångs skull hann vi med allt vi planerat =)o alla var nöjda.
Ingen skallebank på gång o ingen mensvärk...fast dock fått kolla in lite resor m min käraste svägerska :-)bara nöje här alltså... kramis

2007-01-01 @ 22:44:26
Postat av: Jenny

Det lät ju inte så tokigt, nyårsfirandet alltså. Mensvärken är värre... jobbigt med såna plågor. Kanske du fick det för att du inte var bakis, kroppen fick chock när den inte fick ge dig baksmälla så den måsta reagera på NÅT sätt.

2007-01-02 @ 09:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0