Recept

Lovade Jenny receptet på tonfisk/spenatlasagnen, så här kommer den:

Pirkkas gröna spenatlasagneplattor. På baksidan av den förpackningen kan man läsa hur lasagnen ska tillredas. Men istället för köttfärs tar man ju då
Tonfisk på burk (i vatten) och blandar med de krossade tomaterna. Jag valde
Pirkkas krossade tomater med örter

Utöver receptet på förpackningen:
Fryst hackad spenat ner i såsen. Hittade lite kikärter som jag blötlade över natten och kokade lite innan.
Kikärter och morötter finhackas i matberedaren (inget måste, man tager vad man haver.
Vitlök
+lite salt o peppar, tonfisken är ju rätt salt och örterna från de krossade tomaterna ger bra smak de med, så krydda i sakta mak.

Jag tror d va allt. Har inte exakta mått här, men det där smakar man ju av hur mycket tonfisk man vill ha etc. Lycka till!

***

Vad har DU för hälsosamt favoritrecept att dela med dig? Eller nåt som går snabbt att göra? Jag börjar få torka på matfronten här. Det ska helst inte ta så lång tid att göra och även passa en 3 årig mun.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Siddu barra, vad gott! Fast idag blir det laxkotletter m massa grönsaker, potatis och citronsås.

2007-09-01 @ 13:05:43
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

Ush vad orättvist att bara "hälsosamma "recept e välkomna.... Nu ska jag gå och sura och laga kaksmet och äta i soffan!!!!!!!!

2007-09-02 @ 17:22:21
Postat av: Tessa

Men jäla chokocrawing gravva!!! Skriv vafan för recept du vill, ju mer du kan fresta desto större risk är att jag gör den
=)

2007-09-03 @ 00:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0