Var går charmgränsen?

När får man nypa hårt dem hårt i armen för att de är så gulliga?


Jag stod i köket och fixade lite när man hör henne ropa lätt:


-Mamaaa! E du ennsamm?

-Mmmm

Så kommer hon sakta gåendes med släpande fötter, med huvudet på sned och har en sån där söt blick som man bara vill klippa ut och spara.

-De e ingen fara gumman. Ja e här nu. Säger lilla Li, inte ens 3 år fyllda.


Hon kramar mig sakta och smeker mig på ryggen, som man gör när man tröstar en vän.


Det är just i ett sånt läge man vill nypa tag med tummen och pekfingret i kinden hennes och klämma samtidigt som man frenetiskt biter ihop tänderna, så de gnisslar. Kanske såg jag ledsen ut, med gårdagens mascara under ögonen och mina otäckta röda blemmor och sår i ansiktet.

J Ä V L A    G U L L U N G E


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Gulle va sött, sådana stunder man vill att varar länge.
Samuel sa en gång jag tror vi skulle åka något på ett tivoli typ, när han tog mig i handen o sa att jag behövde inte vara rädd, han var ju m mig... gulle älskade.

2006-10-24 @ 09:23:56
Postat av: Tessa

snyft ja. Dessa barn.

2006-10-24 @ 09:30:20
Postat av: sanna

gullegooo!!!

2006-10-24 @ 10:40:44
Postat av: Jenny

Nååå... vad gulliiigt! Man blir glad för minsta lilla. Som när jag skulle gå och duscha igår och letade efter en handduk, lätt irriterad för att alla hade "försvunnit". Vips står Joel där med en fuktig handduk från torkställningen i handen, "här mamma!". Nyyyypa!

2006-10-24 @ 11:50:55
Postat av: Tessa

Kruuuuus. Hoppas de är likadana i ALLA år framöver.

2006-10-24 @ 21:08:03
Postat av: Milus

jooo fast inte lika frant nar ungen e 15 ar o pubis musch o ger en blinkning nar han ger handuken at en skrynklig morsa!!!vilken syn va?

2006-10-24 @ 23:05:21
Postat av: svägerskan

även en 13 o 10 åring kan säga gulligt som att jag ser ut precis som en mamma ska se ut =) fast det är lite vågigt o en syn för gudarna att va stolt över =) Har inte ens ett minne av att en hand efter pengar kom ut =)

2006-10-25 @ 11:16:44
Postat av: Tessa

Milus för faaan. Du e så jävla sluuuuut =)

Haha, tonåringar kan de å ;) fniss

2006-10-25 @ 13:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0