Hördes på Bettans Bod:

"Gretel" och "Mayvor" möts. Jag står och tjuvlyssnar:

Gretel är mormor och har sitt barnbarn med. Han upprepar "mormor det är myggor här". Gretel hör inte riktigt, hon är fullt upptagen med att kolla in vad som finns på borden. "Men MORMOR det är myggor här nere".

-Nämmen heeeej Greeteeelll, hittar du nå fynd?
-Nämmen hej! E du här?!
Skrattandes fortsätter hon: Jakob här säger att det finns myggor här.

Konversationen fortsätter, jag orkar inte lyssna. Men mitt i allt utbrister en av gummorna, det är oundvikligt att undkomma:

-Ja du ha gått upp i vikt åxå ser ja!
-Mmm, joo,
jämrar sig hon till svar.
-Å mycky å!
-Jo siddu det är de här medicinerna...


Asså jag hade ju bussigt svårt att hålla mig för skratt. Kanske det där är nånting man får säga till varann när man passerat sextio?  Fränt! Nämmen heeej Tessa! Oj va tjock du ha blivit sen sist, hur många kilon ha du lagt på dig riktit?!  Hahaha.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, i den åldern får man va glad att man har mediciner som håller en vid liv och då får man ju räkna med lite bieffekter :)

2006-10-26 @ 21:49:41
Postat av: svägerskan

Garv!

2006-10-27 @ 07:48:59
Postat av: Milus

jag villa inga saga da 'fore du borja stormtrana' men du hade ju nog gatt upp massor i vikt. Sa nu kan man nog saga vad man vill tydligen. Du far ocksa saga sen till mig nar du kommer- namen fetMia hur eeee d egeeenligen med cykledackena???

2006-10-27 @ 16:05:43
Postat av: Kussa Sandy!!

Nämen det vra det jäääävligaste!!
Så där får man väl inga säga åt någon.. Stackars kärring. Jag har fortfarande djupa trauma över då min mormor påpekade att jag började få likandan rumpa som min mor och hur roligt hon tyckte att det var!!!! Nej, ve och fasa.. Cement runt vristerna på kärringjäääveln och ner i slemmern me henne.....grrrrrrr.....

2006-11-28 @ 12:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0