mycket jobb, sömnbrist men det går i 120!

1. Jag jobbar ju en del såhär inför jul.
Igår var lång dag 9-20, när klockan var 20.15 och Dillen hade stängt säger Anders "Tessa gå hem nu". Där springer jag maraton mellan lagret och butiken, trivs och har pulsen runt 200. Men det är ju då jag har som mest inspiration, när butiken är tömd på ivriga kunder och man har all tid i världen...suck säger jag åt mig själv.

2. Jag kan inte sova.
Trött och sliten efter dagens arbete kastar man sig under täcket. När man lägger sig i sängen och släcker lampan kommer hyllorna fram. Hyllor med kramdjur, med leksaker, pussel, ja allt som säljs i den där förbannade butiken. Spelar ingen roll ifall klockan är elva eller två på natten. Fan.

3. Hiroshima på södragatan 24 B 9
I dessa tider händer det inte så mycket på städfronten här hemma. Visst springer jag omkring på kokain här hemma efter jobbet, men det jag gör syns inte på ytan. Man suckar, blir uppstressad och störd för att det ser ut som första världskriget hemma. Satan va avis jag e på Chrille som verkligen KAN lägga sig ner på soffan och verkligen slappna av. Jag köpte nå receptfria sömnpiller på apoteket, dom tänker jag elda upp, hjälper  int ett skit. Sjösjukepillren postafen gör en mer trött.

4. Men plötsligt hände det!
När jag kom hem igår från min nästan 12 timmars arbetsdag, gissa vad som möter mig när jag kliver in i 75 kvadrateren....ett helt jävla städat hem, inga kläder överallt, alla pappershögar som samlas på alla bänkhörn är borta (vart han städat mina viktiga papper skiter jag i), pappers-, plast-, konserv-, och glasreturerna är tömda, likaså sopisen och komposten, rena sängkläder i både vår och Lis säng, en flicka som ropar mamma kom o pussa mig, från sin säng. Då kände jag djup tacksamhet och lycka. Det fanns inget att göra, jag MÅSTE bara lägga mig ner i soffan och läsa tidningen. Jag kände sömnen komma över mig. Tog ett snabbt varmt bad, kröp till sängs vid elva. men nog fan var jag vaken klockan 2 ändå, efter att ha fått en lång stunds "göra i håret" (som brukar innebära 100% sömn) av min kära hushållare.
TACK VÄRLDENS BÄSTA CHRILLE!

Helvetesjävlaskit =)

Vila, det kan jag göra i Thailand.

Ikväll bjuder Anders och Susanne sina anställda på Julshow på Mariepark inkl. 3 rätters supé. Hoppas jag blir så sten så jag somnar och sover lääänge.

Kommentarer
Postat av: svägerskan

du ÄR frän du =)
Jack o jag brukar i våra mera arbetsdryga perioder placera rum etc både inann vi somnar o sen i drömmarna =).. alltså inte tillsammans =)
Bra att chrille får lite plus poäng, har du lista som jag nu har på ungarna?
kramisar
ses på söndag

2006-12-16 @ 11:32:54
Postat av: Kussa sandy

Men herregud vad gullig chrille e...Nu är alla "vill ni se nått fränt"??? och "vill ni ha ett slött liv"??? glömda.haha...Jaa, visst e det underbart när ens älsklingar överaskar en ibland. Speciellt när man minns anar det....Thats love man!!!!!

2006-12-16 @ 13:28:52
Postat av: VIKTIG INFO TILL ALLA...av kussa sandy

Kom ihåg att heja på robbe ikväll kl. 21.00!!!!! Han är fortfarande i tyskland och skall upp i ringen igen....Är så nervös att jag fått rejäl dajja ien!!!....HEJA ROBBBBBBEEEEEEE!!!!!!!

2006-12-16 @ 13:30:29
Postat av: Jenny Depp

Ja, fan vad kuuuul då att ni ska få gå på Julshoowww och middag, ha så kuuuuul! Hehe, nä... det är du värd flicka lilla, som du sliter. Ja, själv ska jag sitta här och låta mascaran fläcka ner mina kinder och skåla mitt vin med mig själv. Läsa ur min roman som handlar om kärlek, kärlek, kärlek. Att man plågar sig själv såhär... Ja och hejjja Robbeeeeeeeeeee! Slå ner nån snygg motståndare och ta hem han till mej.

2006-12-16 @ 15:37:31
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

GRATTIS ROBBE!!!! Seger igen. Fränt.

2006-12-17 @ 19:41:10
Postat av: milus

jo handar robbe e inge slo typ han heller. Nitar barrra. Ingen kille man gar pa efter krogen o fragar- Va fittan glor du pa?ska du ha strrryyk eller?Robbe far nog glo han bara hur mycke han vill for JAG lamnar nog han ifred jag.
Tessa ha du prova o andas ut lite nan gang. Helvete vilken mjolksyra du mast han iallafall av allt rannande. Jag blir ju slut av att lasa din blogg jag. hoh hoh. Mast ga o duscha.

2006-12-17 @ 23:16:39
Postat av: kussa sandy

hahaha..jadu syrran har tydligen råkat ut för nån slöer raggare på någon avlägsen sommarfest i föglö i tonåren som hotat henne med dtryk! Stackars jävel. Har läst om det där i skolan. Posttraumatisk stress!!!!
( Men ett faktum är faktiskt att folk KOMMER ofta fram till Robbe och muckar stryk i fyllan för att dom vet att han inte får slå tillbaka.. ) Orättvist!!
Och Milus, du gör nog rätt i att lämna han ifred...grrrrr...mioau!! CATFIGHT!!!!

2006-12-19 @ 15:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0