Barnkalaset

***
I sin "kalaströja" höll Li sitt 4-års kalas på Hotell Cikada

Hon hade gjort klart för mig att:
"på mitt kalas bestämmer jag, förstår du"? (så gör hon så jävla skön min när hon säger "förstår du". Tydligen nåt hon fått från Mila i julkalendern).
Ja, jag förstår.

Hon höll verkligen fast vid det, för när Bianco var där igår så snusade hon på serpentinerna som hon hade strött ut över golvet, suckar hon och föser undan Bianco NEJ! Så ordnade hon tillbaka dem som de låg innan (oh my god). "Tårtan" (från kusin Dessi beställda supergoda kladdkakan) skulle hon garnera själv med grädde och sockerfigurer, vart skitsnyggt (alla figurer i en klunga). Det skulle ju givetvis vara så mycket Spidermantillbehör som möljligt.


image113
Ljusen kom vi ihåg att sätta dit och en isfackla tände vi eld på och de som ville fick elda sprakstickor.


Mellan varven dök lekfabbon Chrille upp och gjorde sjukt roliga påhitt. Vad sägs om att "åka kälke". Då åker man efter Chrille i korridoren på en bäddmadrass och får välja sakta eller raketfart, det vart ju givetvis raketfart för hela slanten och decibelnivån var hög. Ungarna stortrivdes, och det gjorde nog "Chrille 4 år" oxå  =)

Plötsligt var det dragkamp över poolen, 6 barn mot Chrille, Chrille förlora och föll ner i den icke uppvärmda bassängen där temperaturen ligger mellan 10-12 grader. Och dåren gjorde det 2 ggr. Jag fryser av bara tanken. Ekot och ljudnivån i rummet var högre än när Lordi spelade på Rockoff.  Jag tror barnen kommer att minnas d ännu när deras egna barn har kalas,ända tills de får altzheimers faktiskt, så häftigt var det. Ja han är då för påhittig.

Slutligen fick ungarna följa ett snöre som gick in via bl.a solariet och förvaringsutrymmen, längs med väggen och in till ett rum, där väntade de där JUMBO stora ballongerna, och kidsen blev i extas.

image112

Li var nöjd över sitt kalas som hon varit nervös för i flera dagar. Hon fick fina presenter som Spidermanpussel (dubletter), Polly Pocket tillbehör, pysselbok på resan (perfa på flyget nästa måndag), sykort, mikrofonstativ och mick, fiskar med fiskespö till badkaret, en bil, penn- och tuschset.

Som tur var så hade hotellet städare på jobb, så de kunde hjälpa och städa upp efter oss. Skönt att INTE ha kalaset hemma och ha städningen kvar sen när gänget gått. Faktiskt perfa att ha kalas borta.

Kommentarer
Postat av: Kim

grattis Li =) kul att kalaset blev bra =)

2008-01-13 @ 02:35:17
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Lena

Tänk att få va 4 år igen. Jag älskade att gå på barnkalas när jag var liten.. Tårta, ballonger, lekar..

2008-01-13 @ 12:05:42
Postat av: Camilla

Ja Chrille borde kunna hyra ut sig själv som lekfarbror, han är sååå perfekt till det =)

2008-01-13 @ 19:57:22
Postat av: Tessa

Jo han är otrolig faktiskt. Clownen Jolle kan slänga sig i väggen
=)

2008-01-13 @ 23:27:29
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: sanna

Heja Chrille!! Härligt då vuxna bjuder på sig själva så där! Och så nice och ha kalas på annat ställe än hemma:)=

2008-01-15 @ 11:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0